پاورپوینت مبانی نگارش مقالات علمی


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۲۶ اسفند ۱۴۰۰
نوع فایل
پاورپوینت آماده
حجم فایل
1.5 مگابایت
تعداد صفحات
61 صفحه
دسته بندی
تعداد بازدید
269 بازدید
۱۲,۰۰۰ تومان

پاورپوینت مبانی نگارش مقالات علمی

پاورپوینت مبانی نگارش مقالات علمی

مقدمه و مروری بر اهداف دوره آموزشی

انگیزه های نوشتن

مقایسه اجمالی از مراحل یک پژوهش کمّی و کیفی

انواع مقاله های علمی

اجزاء معمول در مقاله‌های علمی بویژه علمی و پژوهشی

روش‌های بیان اصالت یک پژوهش

چگونگی ایجاد عادت به نوشتن

چند پیشنهاد برای یافتن موضوع مناسب برای پژوهش

چگونه یک چکیده خوب بنویسم

چگونه کلید واژه های مناسب مقاله را استخراج و ارائه نمائیم

ده اصل چکیده نویسی

ارزیابی بیان مساله یک مقاله

پرسشهای پژوهش را در کجای مقاله ارائه نمایم

اندازه مبانی نظری و جامعیت مطالعات تجربی چقدر باشد

چگونه  بخش تحلیل داده های   مقاله  خود را تنظیم و ارائه نمایم


مطالب مرتبط

نگارش دستاورد یک کار تحقیقاتی در قالب مقاله علمی، یکی از مهم ترین بخش های یک کار تحقیقاتی است. انجام یک کار تحقیقاتی بدون نگارش دستاوردهای آن، به منزله هدر رفت زمان، انرژی و هزینه خواهد بود. به عبارت دیگر بدون نگارش دستاوردهای یک تحقیق، هیچ گونه امتیازی بابت انجام آن، به محقق تعلق نمی گیرد. فرادرس حاضر پس از بیان ضرورت های نگارش یک مقاله علمی، نحوه انتخاب یک موضوع مناسب را برای تحقیق آموزش خواهد داد. پس از آموزش امکانات موجود، جهت اثبات نو بودن موضوع تحقیق، به نحوه نگارش یک مقاله علمی و اصول حاکم بر آن خواهد پرداخت. سپس نحوه انتخاب یک ژورنال مناسب و شیوه ارسال یک مقاله به آن ژورنال را به صورت مفصل ارائه خواهد داد و در نهایت نحوه اصلاح مقاله داوری شده را آموزش می دهد.

پژوهش یا تحقیق (به انگلیسیResearch) یا گاهی بازجُستن، (از فعل پژوهیدن به معنای جستجو کردن) یک جستجوی منظم و هدفدار است؛ یعنی مراحلی دارد که باید به ترتیب طی شوند تا به [نتیجه] و هدف برسد. به این مراحل «روش علمی» می‌گویند[۱]

پژوهش یک روند هوشمندانه، هوشیارانه، خلاقانه و سامان مند برای یافت، بازگویی و بازنگری پدیده‌ها، رخدادها، رفتارها و انگاشته‌ها است.

پژوهش پایه‌ای می‌تواند زمینهٔ «پژوهش کاربردی» را فراهم آورد، اما در وهلهٔ اول متوجه کاربرد آن در زندگی انسان‌ها نیست. در حالی که پژوهش‌های کاربردی دارای جنبهٔ عملی و مستقیماً متوجه حل مشکلات جامعه و بشریت می‌باشد. در ضرورت انجام این دو دسته از مطالعات شکی نیست. به عنوان مثال تصمیم گیرندگان سیاسی هر کشور به جهت کسب توانایی در ادارهٔ عملی جامعه، نیازمند پژوهش‌های کاربردی می‌باشند و این دسته از پژوهش‌ها خود متکی بر پژوهش‌های پایه‌ای هستند.

مطالعهٔ اکتشافی و مطالعهٔ تفصیلی (مطالعهٔ اصلی)

مطالعهٔ اکتشافی، مطالعه‌ای مقدماتی است؛ که بنا بر نوع تحقیق عمدتاً از طریق مطالعات کتابخانه‌ای، مشاهده، یا مصاحبه شکل می‌گیرد. علت انجام مطالعات اکتشافی عبارتند از:

۱- غنی کردن پرسش پژوهش خود.

از طریق مطالعات اکتشافی اهداف مطالعهٔ خود را بهتر شناخته و حوزهٔ معرفتی خود پیرامون موضوع مورد نظر را گسترش می‌دهیم. قابل توجه‌است که مطالعات اکتشافی به دنبال شناخت اجمالی و کلی از مسئله زوایای مختلف بحث و دیدگاه‌های مختلف در این زمینه می‌باشند.

۲- مطالعه و پرس و جو از اهل فن به جهت شناخت منابع و متون اصلی پژوهش. به عبارت دیگر امکانات مورد نیاز پژوهش و امکانات موجود خود را می‌شناسیم. (مصاحبه می‌تواند در مطالعات اجتماعی با نمونه‌ای از افرادی باشد که قرار است تا دربارهٔ موضوعی پیرامون ایشان به تحقیق بپردازیم) مطالعهٔ اکتشافی، کوشش پژوهشگر به جهت کسب آگاهی اجمالی از کاری است که درصدد انجام آن می‌باشد. مطالعهٔ اکتشافی شبیه مطالعهٔ اجمالی یک کتاب است که در آن با مروری اجمالی بر عنوان کتاب، فهرست مطالب آن و فصول مختلف آن آمادهٔ مطالعهٔ تفصیلی می‌گردیم. مطالعات اکتشافی پیش زمینهٔ مطالعات اصلی می‌باشند. بسیاری تصور می‌کنند که پژوهش یافتن پاسخ پرسش‌های آن است. در حالی که پژوهش در درجهٔ اول یافتن پرسشی اصیل و شایستهٔ پرسیدن و پژوهش کردن است. شخصیت علمی دانشجو در گرو استحکام رسالهٔ پژوهشی وی و شخصیت رسالهٔ پژوهشی وی در گرو پرسش‌های مندرج در آن است. از این رو هر چه پژوهش‌های اولیه جدی‌تر گرفته شوند، بر ارزش نهایی کار علمی شما افزوده می‌شود.

جهت مشاهده سایر مطالب مرتبط با روش تحقیق کلیک کنید.

print
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.