پاورپوینت فرهنگ وتاثیر آن بر بهداشت مادر و نوزاد


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۱۸ فروردین ۱۴۰۱
نوع فایل
پاورپوینت
حجم فایل
1 مگابایت
تعداد صفحات
48 صفحه
دسته بندی
تعداد بازدید
682 بازدید
۱۲,۰۰۰ تومان

پاورپوینت فرهنگ وتاثیر آن بر بهداشت مادر و نوزاد

پاورپوینت فرهنگ وتاثیر آن بر بهداشت مادر و نوزاد

مقدمه

تعریف فرهنگ

بارداری

آبستنی در فرهنگ عامه

خرافاتهای مردم جهان

تعیین جنس جنین

تشخیص پسر یا دختر بودن

حین تولد

پس از تولد ،مراقبت از نوزاد

   اما ایران خودمان

     تسهیل زایمان

مراسم هفتمین شب تولد نوزاد

   درمان های خانگی

نظام عرضه خدمات بهداشتی


مطالب مرتبط

سلامت مادر، مربوط به سلامت در دوران بارداری، زایمان و دوره پس از زایمان می‌شود که شامل مراقبت‌های بهداشتی، برنامه‌ریزی خانواده، مراقبت‌های پیش و حین بارداری و مراقبت‌های پس از زایمان است تا اطمینان حاصل شود که در اکثر مادران تجربه ای مثبت رقم بخورد و در بقیه، حتی الامکان مرگ و میر و عوارض را کاهش دهد.

صندوق جمعیت سازمان ملل متحد (UNFPA) تخمین زده‌است که ۲۸۹٬۰۰۰ زن در سال ۲۰۱۳ از عوارض مربوط به بارداری یا زایمان فوت کرده‌اند.[۱] این علل، طیفی از خونریزی شدید تا زایمان سخت را شامل می‌شود که همه آنها نیاز به مداخلات جدی دارند. از وقتی زنان به برنامه‌های تنظیم خانواده و تکنسین‌های زایمان ماهر و مراقبت‌های اورژانسی مامایی دسترسی پیدا کرده‌اند، نسبت مرگ و میر مادران جهان از ۳۸۰ مرگ و میر مادر در هر ۱۰۰٬۰۰۰ تولد زنده در ۱۹۹۰ به ۲۱۰ در هر ۱۰۰٬۰۰۰ تولد زنده در سال ۲۰۱۳ رسیده‌است. این پیگیری‌ها باعث شده که در بسیاری از کشورها نرخ مرگ و میر مادر نصف شود.

با وجود اینکه میزان مرگ و میر مادر در سطح جهان کاهش یافته‌است، پیشرفت بیشتری در این زمینه باید اتفاق بیفتد. هنوز در برخی نقاط جهان به ویژه در جوامع فقیرنشین که بیش از ۸۵٪ آنها در آفریقا و جنوب آسیا زندگی می‌کنند آمار بالایی گزارش می‌شود. نتیجهٔ مرگ یک مادر پدید آمدن خانواده‌های آسیب‌پذیر است، و نوزادان آن‌ها، اگر زنده بمانند، اغلب قبل از رسیدن به روز دوم تولد، می‌میرند.

نکته قابل توجه اینست که چه مرگ و میر و چه عوارض شدید ناشی از بارداری و زایمان، تا حد بالایی قابل پیشگیری است.

در سال ۲۰۱۰، کمیسیون مشترک ایالات متحده برای اعتباربخشی سازمان‌های بهداشتی، مرگ و میر مادران را ” رویداد نگهبان ” توصیف کرد و از آن برای ارزیابی کیفیت سیستم مراقبت‌های بهداشتی استفاده کرد. [۲]

چهار عنصر برای جلوگیری از مرگ مادران ضروری است:

  • اول، مراقبت‌های دوران بارداری. توصیه می‌شود که مادران باردار حداقل ۴ معاینه حین زایمان برای بررسی و نظارت بر سلامت مادر و جنین داشته باشند.
  • دوم، حضور تکنسین ماهر با پشتیبانی اورژانسی مانند پزشکان، پرستاران و ماماها که مهارت مدیریت زایمان طبیعی را دارند و می‌توانند بروز مشکل را تشخیص دهند.
  • سوم، مراقبت‌های اورژانس بارداری برای رفع علل عمده مرگ مادران که خونریزی، سپسیس (عفونت)، سقط غیرایمن، اختلالات پرفشاری خون و سخت‌زایی است.
  • در نهایت، مراقبت پس از زایمان که تا شش هفته پس از زایمان است. در طول این زمان هم خونریزی، سپسیس و اختلالات پرفشاری خون می‌تواند اتفاق بیفتد و نوزادان بلافاصله پس از تولد بسیار آسیب‌پذیر هستند؛ بنابراین، معاینات پیگیری ارزیابی سلامت مادر و کودک در دوره پس از زایمان توسط پرسنل بهداشتی به شدت توصیه می‌شود.[۳]
  • جهت مشاهده سایر مطالب مرتبط با بهداشت کلیک کنید.

print
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

 برچسب ها: