پاورپوینت اماده مطالعه کاربردی


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۸ اسفند ۱۴۰۰
نوع فایل
پاورپوینت آماده
حجم فایل
6 مگابایت
تعداد صفحات
55 صفحه
دسته بندی
تعداد بازدید
411 بازدید
۱۲,۰۰۰ تومان

پاورپوینت اماده مطالعه کاربردی

پاورپوینت اماده مطالعه کاربردی

آسیبهای پژوهشی ناظر به شیوه های مطالعه

برخی راهبردها برای تقویت پژوهش

اطلاعاتی که ما دریافت می کنیم به کجا می روند؟

اقسام حافظه

فرآیندهای شناختی حافظه

راهبردهای به یادسپاری

حفظ طوطی­وار مطالب غیرمعنی­دار

معنادار کردن مطالب

روشهای یادیار

تندخوانی

مطالعه انتخابی یا skimming

دقیق­خوانی

فنون مربوط به روش دقیق­خوانی

تعریف خلاصه­ نویسی


مطالب مرتبط

پژوهش کاربردی یک نوع پژوهش است که در راستای عمل و نیازهای جوامع و بشریت به انجام می رسد. این نوع پژوهش در مقابل پژوهش بنیادی و پایه قرار دارد و به یک معنا مترتب بر آن است. یعنی هر پژوهشی کاربردی نیازمند پیش زمینه ای چون پزوهش بنیادی است. اما اینگونه نیست که هر پزوهش بنیادی لزوماً کاربردی باشد. همچنین این نوع پزوهش خود دارای انواعی است که به عقیده برخی پژوهش تطبیقی (Comparative research) در ذیل آن قرار می گیرد. موسسات علمی و پژوهشکده های ایران و خارج از ایران پزوهش های کاربردی را مهمتر از پزوهش های بنیادی می دانند.

منظور از علوم کاربردی به کاربردن آگاهی‌های علمی در یک محیط فیزیکی است.

رشته‌های مهندسی نزدیک‌ترین رابطه را با علوم کاربردی دارند. علوم کاربردی در پیشرفت فناوری نقش مهمی دارد. کاربرد آن در محیط‌های صنعتی معمولاً تحقیق و توسعه (R&D) خوانده می‌شود.

علوم کاربردی با علوم بنیادی تفاوت دارند از این جهت که این علوم به توصیف پایه‌ای‌ترین اشیاء و نیروها می‌پردازند و تأکید اندکی بر کاربرد عملی دارند.

اصطلاح تحقیق و توسعه یا تحتو [۱] یا پژوهش و گسترش (پژوگو) (به انگلیسیResearch and development) (به انگلیسی R&D، همچنین تحقیق و توسعه فنی یا تحقیق و توسعه فن‌آورانه، و در اروپا RTD) عبارت است از رشته فعالیت‌های مشخصی در یک کسب و کار. بنا به تعریف سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، پژوهش و گسترش به «کار خلاقانه‌ای گفته می‌شود که به‌طور سیستماتیک انجام می‌شود تا به دانش موجود بیفزاید و این دانش را برای ابداع کاربردهای تازه به‌کارببرد.»[۲] دسته‌بندی فعالیت‌های پژوهش و گسترش از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است، اما در مجموع شامل دو مدل اصلی می‌شود. در یک مدل، وظیفه اصلی یک گروه پژوهش و توسعه، توسعه و دستیابی به محصول جدید است؛ در مدل دیگر، وظیفه اصلی گروه پژوهش و گسترش عبارت است از، ساخت و کشف دانش نوین پیرامون عناوین علمی و فناورانه به منظور توسعهٔ محصولات، پروسه‌ها و خدمات ارزشمند و جدید. در اکثر فعالیت‌های یک شرکت بازدهی سریع سود یا بهبود سریع در عملکردها، با هدف تسریع در بازگشت سرمایه‌گذاری معمولاً مورد انتظار است، اما این موارد دربارهٔ هیچ‌کدام از مدل‌های ذکر شده از پژوهش و توسعه، صدق نمی‌کنند. عموماً مهندسین، کادر پرسنلی در مدل اول پژوهش و توسعه را تشکیل می‌دهند، در حالی که در مدل دوم پژوهش و توسعه، غالباً دانشمندان صنعتی مشغول به فعالیت می‌شوند. فعالیت‌های پژوهش و گسترش توسط شرکت‌های خصوصی یا موسسات وشرکتهای دولتی انجام می‌پذیرند.

جهت مشاهده سایر مطالب مرتبط با متفرقه کلیک کنید.

print
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

 برچسب ها: