پاورپوینت آماده کنترل ناقلین


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۲۵ بهمن ۱۴۰۰
نوع فایل
پاورپوینت آماده
حجم فایل
1 مگابایت
تعداد صفحات
61 صفحه
دسته بندی
تعداد بازدید
580 بازدید
۱۲,۰۰۰ تومان

پاورپوینت آماده کنترل ناقلین

پاورپوینت آماده کنترل ناقلین

حشرات چگونه هستند؟

طبقه بندی حشرات

دلایل بقاء حشرات در طبیعت

ککها

انواع سوسک

سوسری های مهم خانگی ایران

محل زندگی سوسکها

نکات جالب درباره سوسری ها

کنترل سوسری ها

کنترل شیمیایی

سموم مورد استفاده


مطالب مرتبط

حشرات حدود یک میلیون گونه شناسایی شده و شاید چندین برابر این مقدار گونه های ناشناخته وجود داشته باشد، حشرات به عنوان بخش اکثریت گونه های جانوری روی زمین به شمار می روند. حشرات تقریباً در تمام زیستگاه های خاکی و وابسته به آب شیرین یافت می شوند، از خشک ترین بیابان ها تا دریاچه های آب شیرین، از تاج پوشش گیاهان در یک جنگل بارانى منطقه استوایی (که در آنجا تنوع آنها به طرز باورنکردنی زیاد است) تا مناطق دور افتاده قطب شمال. حتی تعدادی از گونه‏های حشرات در دریا یافت می شوند. بدین ترتیب عادت های غذایی آنها نیز گوناگون است؛ تقریباً هر ماده ای که ارزش غذایی داشته باشدتوسط گروهی از حشرات برای تغذیه استفاده می شود.

کنترل ناقل به روش‌های محدود کردن یا ریشه کن کردن پستانداران، پرندگان، حشرات یا سایر بندپایان (به‌طور کلی ” ناقل‌ها “) است که عوامل بیماری‌زا را منتقل می‌کند. متداول‌ترین نوع کنترل ناقل ، کنترل پشه با استفاده از استراتژی‌های مختلف است. چندین مورد از ” بیماریهای گرمسیری مغفول ” توسط چنین ناقل‌هایی پخش می‌شوند.

در مورد بیماریهایی مانند ویروس Zika، تب نیل غربی و تب دانگو وجود ندارد که هیچ درمانی مؤثری ندارند، کنترل ناقل تنها راه محافظت از جمعیت انسانی است.

کنترل ناقل بر استفاده از روش‌های پیشگیری برای کنترل یا از بین بردن جمعیت ناقل تمرکز دارد. اقدامات پیشگیرانه رایج عبارتند از:

کنترل زیستگاه و محیط زیست

کاهش تماس

کنترل شیمیایی

کنترل بیولوژیکی

در ایالات متحده، شهرها یا مناطق ویژه وظیفه کنترل ناقل را بر عهده دارند. به عنوان مثال، در کالیفرنیا، منطقه کنترل ناقل کانتی بزرگ لس آنجلس منطقه ویژه ای است که توسط ایالت برای نظارت بر کنترل ناقل در چند شهر ایجاد شده‌است.[۱]

جهت مشاهده سایر مطالب مرتبط با بهداشت کلیک کنید.

print
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.