پاورپوینت آماده ورزش و آمادگی جسمانی


در حال بارگذاری
۲ فروردین ۱۴۰۱
پاورپوینت آماده
1 مگابایت
113 صفجه
125 بازدید
۱۲,۰۰۰ تومان
خرید

پاورپوینت آماده ورزش و آمادگی جسمانی

پاورپوینت آماده ورزش و آمادگی جسمانی

سه اولویت اصلی اصلاح شیوه های زندگی

تاثیر ورزش بر سلامت

بیماری های ناشی از کم تحرکی

عوامل خطر بیماریهای ناشی از کم تحرکی

نقش ورزش در پیشگیری از بروز برخی سرطان ها

عواملی که قابل تغییر هستند

چرا داشتن آمادگی جسمانی مناسب اهمیت دارد

جنبه های آمادگی جسمانی

آمادگی جسمانی مرتبط با کسب مهارت

آمادگی قلبی – تنفسی

آمادگی عضلانی

قدرت عضلانی

انواع تمرینات کششی

کشش های ایستا استاتیک

جدول مقایسه تکنیک های کششی

نکاتی درباره انجام حرکات کششی

کاهش موضعی چربی

ارتفاعات بالا


مطالب مرتبط

تناسب اندام حالت سلامت و تندرستی عمومی است و به‌طور مشخص تر، توانایی انجام گونه‌هایی از ورزشها، مشاغل و فعالیت‌های روزانه می‌باشد. تناسب اندام از طریق تغذیه مناسب، تمرینات جسمانی با شدت متوسط و استراحت کافی حاصل می‌گردد.

پیش از انقلاب صنعتی، تناسب به صورت توانایی انجام فعالیت‌های روزانه بدون خستگی بی‌مورد تعریف شده بود اما با ماشینی شدن و تغییراتی در سبک زندگی، اکنون تناسب اندام، معیار توانمندی بدن برای کافی و مؤثر عمل کردن در فعالیت‌های کاری و اوقات فراغت، سالم بودن، مقاومت در برابر بیماریهای ناشی از کم‌تحرکی و مواجهه با شرایط اضطراری در نظر گرفته می‌شود.

عضله متشکل از رشته‌های بلندِ سلولی است. هر کدام از سلول‌های عضلانی، حاوی تارهایی نازک و منقبض‌شده از پروتئین‌های آکتین و میوزین هستند؛ پروتئین‌هایی که منبع قدرت عضلات هستند. این تارهای نازک در هم می‌پیچند و به این صورت قدرت عضله را تأمین می‌کنند. کل قدرت عضله به تعداد تارهای پروتئینی که در یکدیگر می‌پیچند بستگی خواهد داشت.

برای افزایش قدرت عضلانی و رسیدن به سطح مطلوب‌تری از آمادگی جسمانی، باید عضلات را طی روند منظم در تمرین‌های ورزشی درگیر و پروتئین کافی برای عضله‌سازی را جذب کرد. انجام فعالیت‌های ورزشی باعث منبسط شدن سلول‌های عضلانی می‌شود و به‌دنبال آن، جذب پروتئین‌های آکتین و میوزین افزایش پیدا می‌کند. در کنار این مسئله، در عضلات کسی که به‌طور منظم ورزش نمی‌کند، تارهای پروتئینی هر کدام به‌طور جداگانه فعالیت می‌کنند. ورزش کردن باعث ایجاد هماهنگی در کارکرد تارهای پروتئینی عضلات می‌شود و به این صورت، حداکثر قدرت ممکن عضلات افزایش پیدا می‌کند.

جهت مشاهده سایر مطالب مرتبط با ورزش کلیک کنید.

print
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

 برچسب ها: