پاورپوینت آماده میکرب شناسی


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۲۵ بهمن ۱۴۰۰
نوع فایل
پاورپوینت آماده
حجم فایل
2 مگابایت
تعداد صفحات
57 صفحه
دسته بندی
تعداد بازدید
713 بازدید
۱۲,۰۰۰ تومان

پاورپوینت آماده میکرب شناسی

پاورپوینت آماده میکرب شناسی

طبقه بندی میکرب ها 

سلسله یوکاریوتیک

سلسله پروکاریوتیک

ویروس ها

ویروئیدها

پریون ها

شکل و  اندازه و ساختمان تشریحی باکتری ها

روش مطالعه باکتری ها

رنگ آمیزی گرم

انواع عفونت های باکتریال

مراحل بیماری زایی در باکتری ها

فلور نرمال باکتریایی

فلور نرمال پوست

فلور نرمال راه های تنفسی


مطالب مرتبط

میکروبیولوژی، (به فرانسویMicrobiologie) (از یونانی [μῑκρος- [mīkros به‌معنای “کوچک، ریز” و βίος [bios] به‌معنای “زندگی، زیست” و -λογία [logia] به‌معنای “سخن، گفتن” و در علوم به‌معنی مطالعه و شناخت)[۱][۲] مطالعه ریزاندامگانی است که تک‌سلولی، چندسلولی یا بی‌سلولی هستند.[۳][۴] میکروبیولوژی دربرگیرنده چندین زیرشاخه شامل ویروس‌شناسی، باکتری‌شناسی، آغازیان‌شناسی، قارچ‌شناسی، ایمنی‌شناسی و انگل‌شناسی است.

ریزاندامگان یوکاریتوی دارای اندامک‌های غشادار اند که شامل قارچ‌ها و آغازیان می‌شوند، در حالی که همه پروکاریوت‌ها ریزاندام اند، اما تمایزشان با دیگر موارد مذکور در نداشتن غشا بوده و جاندارانی چون باکتری‌ها و باستانیان (آرکی ها) را دربرمی‌گیرند.[۵][۶] میکروبیولوژیست‌ها به طور سنتی به کشت، رنگ آمیزی و ریزبینی (میکروسکوپی) در مطالعاتشان تکیه می‌کنند. با این حال، کمتر از ۱٪ از ریزاندامگان موجود در محیط‌های معمولی را با ابزارهای کنونی می‌توان به صورت ایزوله (جدا از محیط) کشت کرد.[۷] میکروبیولوژیست‌ها اغلب به ابزارهای زیست‌شناسی ملکولی چون شناسایی بر اساس توالی یابی DNA تکیه می‌کنند، مانند توالی ژنی ۱۶S rRNA که جهت شناسایی باکتریایی به‌کار می‌رود.

ویروس‌ها به‌طور متغیر (یعنی توافق نظر کلی وجود ندارد) به‌عنوان جاندار درنظرگرفته شده‌اند،[۸] به گونه‌ای که توسط برخی به عنوان جانداران ساده و توسط برخی دیگر به عنوان ملکولهای پیچیده در نظر گرفته شده اند. پریون‌ها هرگز به عنوان ریزاندامگان در ظر گرفته نشده، و توسط ویروس‌شناسان مطالعه می‌شوند. در گذشته اثرات بالینی پریون ناشی از عفونت ویروسی فرض می‌شد، اما ویروس شناسان پس از پژوهش متوجه شدند که “پروتئین‌های عفونی” دلیل چنین بیماری‌هایی هستند.

وجود ریزاندامگان، قرن‌ها پیش از آن که برای نخستین بار مشاهده گردند، پیش‌بینی شده بودند، به عنوان مثال جینز در هند و مارکوس ترنتیوس وارو در روم باستان جزو چنین پیش‌بینی کنندگانی بودند. نخستین مشاهدات میکروسکوپی ثبت شده، اجسام بارورکننده کپک‌ها بود که توسط رابرت هوک در ۱۶۶۶ ثبت شد، اما احتمالاً این کشیش مسیحی، آتاناسیوس کیرشه بود که به گفته خودش آن‌ها را در شیر و مواد فاسد شده در سال ۱۶۵۸ برای نخستین بار مشاهده کرده بود. آنتونی فان لیوونهوک را پدر میکروسکوپی به شمار می‌آورند، چرا که ریزاندامگان میکروسکپی را در دهه ۱۶۷۰ با استفاده از میکروسکوپی که خودش طراحی نموده بود، مشاهده کرد. میکروبیولوژیِ علمی، در قرن ۱۹م میلادی از طریق کارهای لویی پاستور در زمینه میکروبیولوژی پزشکی توسعه و تکوین یافت.

جهت مشاهده سایر مطالب مرتبط با پزشکی کلیک کنید.

print
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.