پاورپوینت آماده سیستم های توزیع شده


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۲۱ بهمن ۱۴۰۰
نوع فایل
پاورپوینت آماده
حجم فایل
1 مگابایت
تعداد صفحات
34 صفحه
تعداد بازدید
534 بازدید
۱۰,۰۰۰ تومان

پاورپوینت آماده سیستم های توزیع شده

پاورپوینت آماده سیستم های توزیع شده

سیستم های توزیع شده

اهداف سیستم های توزیع شده

شفافیت در یک سیستم توزیع شده

مقیاس پذیری

مثال های از محدودیت های مقیاس پذیری

الگوریتم های توزیع شده

تکنیک های مقیاس پذیری

انواع سیستم های توزیع شده

همزمانی ساعت

الگوریتم های همزمان سازی ساعت

الگوریتم کریستین یا پروتکل زمان شبکه

الگوریتم برکلی

سیستم موقیت یابی سرتاسری GPS


مطالب مرتبط

حتما میدانید که سیستم عامل چیست. ویندوز یا لینوکس یا Mac OS از انواع سیستم عامل های مختلف هستند. حتی Android و IOS نیز نوعی سیستم عامل هستند که بر روی موبایل های امروز به فراوانی دیده می شوند. سیستم عامل، یک واسط کاربری در اختیار شما قرار میدهد تا به راحتی بتوانید از کامپیوتر خود استفاده کنید. سیستم عامل تمامی عملیات پنهانی (Background Operation) را برای شما انجام می دهد. مدیریت پروسه ها، مدیریت فایل سیستم ها و… از وظایف سیستم عامل هستند.

خوب، حالا میتوانیم بفهمیم سیستم توزیع شده چیست. تعاریف مختلفی از سیستم توزیع شده وجود دارد. اجازه بدهید، تعریف وب سایت foldoc را برای شروع بگوییم:

سیستم توزیع شده، مجموعه ای از کامپیوترها هستند، که توزیع آن ها از دید کاربر مخفی (transparent) است، بنابراین، کاربری که با یک سیستم توزیع شده کار میکند، این سیستم را همانند یک کامپیوتر مشاهده میکند.

تعاریف دیگر نیز تقریبا مشابه هستند. آقای تننبایو (Tanenbaum)، نویسنده کتاب بسیار معروف سیستم های توزیع شده، تعریف زیر را برای این سیستم ارائه میدهد:

سیستم توزیع شده، مجموعه ای از کامپیوترهای مستقل از هم هستند، که از نظر کاربر، یک کامپیوتر واحد به نظر می رسند.

در تعاریف بالا، دو نکته، بسیار مشهود است. اول اینکه ما چند کامپیوتر داریم که به همدیگر متصل هستند، و ثانیا، این کامپیوترها، از دید کاربر استفاده کننده، به صورت یک کامپیوتر به نظر می رسند.

معروف ترین سیستم توزیع شده، همان وب (Web) است. همه ما هر روزه با دنیای وب سر و کار داریم، وب سایت های مختلف که بر روی کامپیوتر ها و سرورهای مختلف قرار دارند، نوعی سیستم توزیع شده حساب می شوند.

حالا که مفهوم سیستم های توزیع شده را متوجه شدید، سوال مهمه اینجاست که چرا باید از سیستم های توزیع شده استفاده کرد؟ دلایل مختلفی برای استفاده از این سیستم ها وجود دارد که در زیر به ۲ مورد از آن ها اشاره میکنیم:

۱. داده ها در حال رشد هستند، و بهتر است به جای استفاده از یک کامپیوتر خیلی بزرگ و قوی، چندین کامپیوتر متوسط داشته باشیم که به یکدیگر متصل هستند. این کار از لحاظ اقتصادی بسیار توصیه می شود

۲. بسیاری از سیستم ها، به صورت ذاتی، توزیع شده هستند. برای مثال سیستم رزرو هتل ها را در نظر بگیرید. اطلاعات هر هتل (شامل خالی و پر بودن اتاق ها) بر روی سرور هتل قرار دارد. هر هتل سرور مخصوص خود را دارد، و یک سیستم توزیع شده، باید بتواند اطلاعات را از سرورهای مختلف (سرور مخصوص هم هتل) دریافت کرده و پردازش کند

جهت مشاهده سایر مطالب مرتبط با فناوری اطلاعات کلیک کنید.

print
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

 برچسب ها: