طرح توجیهی مجتمع گردشگری


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۲۵ مرداد ۱۴۰۰
نوع فایل
doc
حجم فایل
تعداد صفحات
32
دسته بندی
تعداد بازدید
1423 بازدید
۵۰,۰۰۰ تومان

طرح توجیهی مجتمع گردشگری

طرح توجیهی گردشگری  doc و مجتمع اقامتی نگارش سال ۱۴۰۰

معرفی طرح توجیهی گردشگری:
هدف از تهیه طرح توجیهی گردشگری برآورد هزینه های راه اندازی یک مجمتع اقامتی , تقریحی  , گردشگری در سال ۱۴۰۰ با در نظر همه همه جوانب درآمدی و همه هزینه های طرح است ,  بخش هایی که در این طرح تعریف کرده ایم شامل سوئیت و اتاق های اقامتی , رستوران و سالن غذا خوری , فضای سبز و آلاچیق , بوفه و اتاقک های چوبی تفریحی , استخر و آبنما , آشپزخانه و سایر بخش ها که در طرح همه به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته اند. طرح توجیهی گردشگری را می توان برای گرفتن مجوز ها و گرفتن وام و  تسهیلات نیز استفاده کرد و همچنین برای علاقه مندان به سرمایه گذاری در بخش گردشگری راهنمای جامع و کاملی است که با هزینه های و درآمد های این طرح آشنا شوند.

صنعت گردشگری
امروزه صنعت گردشگری در همه جوامع از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است و از گردشگری به عنوان موتور توسعه نام برده می شود، به عنوان بزرگترین  و متنوع ترین  صنایع درجهان، مهمترین منبع درآمد و ایجاد فرصت های شغلی برای بسیاری از کشورهای دنیا شناخته شده است  , به علت اهمیتی که از نظر اقتصادی، اجتماعی دارد روز به روز بیشتر مورد توجه قرار گرفته و دولتها به آن اهمیت می دهند و امروزه یکی از پایه های اصلی و استوار اقتصاد جهان و از جمله صنایع مهم با رشد سریع در توسعه اقتصادی جهان است که با ایجاد بالاترین میزان ارزش افزوده به صورت مستقیم و غیرمستقیم می تواند سایر فعالیتهای اقتصادی و فرهنگی را تحت تأثیر قراردهد. در تقسیم بندی جهانی پس از نفت و خودروسازی، صنعت گردشگری در رده سوم قرار می گیرد.

گرشگری
گردشگری فعالیت تفریحی است که توسط گردشگران در جستجوی زیبایی طبیعت ، آسایش و آرامش و لذت در کنار کسب تجربه انجام می شود , در صنعت گردشگری انواع خدمات تفریحی و اقامتی , ورزشی و حتی تجاری به گردشگران ارائه می شود , گردشگری به حدی وسیع و قابل گسترش است که در دنیای امروز به تمام معنا یک صنعت است و می تواند مانند هر صنعت دیگری اشتغالزا و درآمدز باشد . احداث مجتمع اقامتی گردشگری و تفریحی  حتی در قالب مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی نیز قابل اجرا است .

اتواع گردشگری

گردشگری انواع مختلفی دارد  , طرح هایی که در زمینه گردگشری فعالیت دارند مانند طرح توجیهی : طرح گردشگری روستایی , طرح گردشگری دریایی , گردشگری سلامت , گردشگری سلامت , گردشگری ساحلی , گردشگری ورزشی و انواع دیگری که سرمایه گذاری روی هر کدوام از این بخش ها می تواند علاقه مندان خودش را داشته باشد و علاوه بر ایجاد اشتغال باعث درآمد زایی و حتی ارز آوری نیز می شود. سرمایه گذاری در بخش طرح های گردشگری جز طرح های زودبازده محسوب می شود .

طرح توجیهی گردشگری
برای بررسی بهتر طرح توجیهی گردشگری  خوب است که قبل از هر چیز اهمیت صنعت گردشگری را بشناسیم و بدانیم که در دنیای امروز کشورهایی زیادی هستند که گردشگری و صنعت توریسم پذیری را بسیار اهمیت می دهند و بخش مهمی از درآمد زایی و اشتغال زایی کشورشان را در بخش های مربوط به گردشگری سرمایه گذاری می کنند , که ترکیه مثال روشنی از کشورهایی است که اقتصاد خود را با کمک گردشگری و جذب توریست سرپا نگه داشته است و سالانه پذیرایی هزاران گردشگر از کشورهای مختلف جهان است .

تعریف گردشگری
گردشگری فعالیت های افرادی است که برای گذراندن اوقات فراغت ، شغل و یا اهداف دیگر به مکانهای خارج از محیط معمول زندگی خود سفر و اقامت می کنند.
جهانگردی یک صنعت پویا و رقابتی است که نیاز به توانایی سازگاری مداوم با نیازها و خواسته های متغیر گردشگران را دارد ، زیرا رضایت ، ایمنی و لذت گردشگر به طور  ویژه مورد توجه مشاغل گردشگری است.

صنعت توریسم از دو جهت عمده حائز اهمیت بسیار است:
صنعت گردشگری با ویژگی ‌های خاص خود، صنعتی پویا با آینده‌ای روشن تلقی می‌ شود. سرمایه‌ گذاری در این صنعت در تمام کشورهای دارای جاذبه‌ های جهانگردی روبه افزایش است. زیرا این صنعت نه‌ تنها در پیشبرد اقتصاد ملی و درآمدهای ارزی نقش دارد بلکه صنعتی است پاکیزه و عاری از آلودگی و در عین حال ایجاد کننده مشاغل جدید است .
اهمیت ویژه ای که گردشگری دارد ایجاد زمینه آشنایی ملل با دیگر فرهنگها، نژادها، اقوام، سرزمینها، گویش‌ها و…را فراهم می‌کند، و دوم اینکه ، از نظر اقتصادی به عنوان یک منبع تأمین درآمد و ارز محسوب می‌شود.
گردشگری درحال حاضردر حال تبدیل شدن به یکی از ارکان اصلی اقتصاد تجاری جهان است و بسیاری از برنامه ریزان و سیاستگذاران توسعه، از صنعت گردشگری به عنوان رکن اصلی توسعه پایدار یاد می کنند.

اهمیت اجرای طرح های گردشگری در ایران :
صنعت گردشگری در ایران از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای رشد و گسترش برخوردار است. بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، ایران رتبه دهم جاذبه‌های باستانی و تاریخی و رتبه پنجم جاذبه‌های طبیعی را در جهان دارا است , در کشور ما انواع جاذبههای تاریخی، فرهنگی و طبیعی به وفور پیدا میشود .
گردشگری برای کشورهای دارای جاذبه‌های جهانگردی نظیر ایران می ‌تواند به مهم‌ترین منبع کسب درآمد ارزی تبدیل شود. مشروط بر اینکه برنامه‌ریزی صحیح و همه‌ جانبه توأم با آینده‌نگری برای آن تنظیم و اجرا شود.

رشد و توسعه صنعت توریسم در ایران به عنوان یکی از راهکارهای عملی رهایی از اقتصاد تک محصولی و متنوع سازی منابع درآمدی کشور باید بیش از پیش مورد توجه برنامه‌ریزان و سیاستگذاران کشور قرار گیرد.
بدون شک امروزه صنعت گردشگری به عنوان صنعت جهانی، رشد سریعی در اقتصاد جهان داشته که در نتیجه افزایش نرخ رشد سالانه از تولید ناخالص ملی در سطح جهان، صادرات، تجارت جهانی و خدمات، سهم گردشگران بین المللی در فعالیت اقتصادی جهان نیز بطور مداوم بالا رفته است.

گردشگری شامل موارد زیر است:
گردشگری خارج از کشور
گردشگری خارج از کشور همان چیزی است که شما ممکن است بیشتر با آن آشنا باشید. این شامل افرادی است که از کشور خود به  سرزمین ها یا کشورهای دیگر سفر می کنند .

گردشگری داخلی
تقریباً در کشور ما بیترین گردشگران در واقع از داخل کشور هستند. کسانی را فراتر از محیط معمول خود (که معمولاً بیش از ۸۰ کیلومتر از خانه دورتر هستند) برای تجارت یا تفریح به مکان های سفر می کنند , گردشگران داخلی هستند .
بخشهای گردشگری روشهای مختلفی برای اندازه گیری اندازه صنعت جهانگردی وجود دارد. گردشگری بخشهای مختلفی را تشکیل می دهد که محصولات و خدمات متنوعی را به بازدیدکنندگان و گردشگران  ارائه می دهد. با این حال ، این مشاغل همچنین محصولات و خدمات را به ساکنان محلی ارائه می دهند.

خلاصه گزارش طرح توجیهی مجتمع گردشگری نگارش سال ۱۴۰۰ :

 

۱-عنوان فعالیت:  
۲-ظرفیت : محاسبه در جدول شماره ۴
۳-مجری طرح:
۴-محل اجرا :
۵-اشتغال طرح : ۱۱نفر
۶-سرمایه ثابت طرح : ۲۳۶۱۸.۷۸میلیون ریال معادل دو میلیارد و سیصد و شصت و یک میلیون و هشتصد و هفتاد و هشت هزارتومان
۷-سرمایه در گردش : ۱۵۸۴.۹۰میلیون ریال معادل یکصد و پنجاه و هشت میلیون و چهارصد و نود هزارتومان
۸-سرمایه گذاری کل طرح : ۲۵۲۰۳.۶۹میلیون ریال معادل دو میلیارد و پانصد و بیست میلیون و سیصد و شصت و نه هزارتومان
۹-میزان زمین طرح : ۵۰۰۰متر مربع
۱۰-میزان زمین بنا : ۴۲۴متر
۱۱-میزان تسهیلات مورد نیاز : ۲۰۱۶۲.۹۵میلیون ریال معادل دو میلیارد و شانزده میلیون و دویست و نود و پنج هزارتومان
۱۲-نوع تسهیلات : وام ۵ ساله
۱۳-نقطه سربه سر : ۴۹.۱۶%
۱۴-مدت برگشت سرمایه : ۴ سال
۱۵-نرخ بازدهی سرمایه : ۳۲.۲۴%
۱۶-تورم : ۳۰ %

فهرست مطالب موجود در طرح طرح توجیهی گردشگری doc نگارش سال ۱۴۰۰ :

برآورد زمین مجتمع رفاهی تفریحی اقامتی (مجتمع گردشگری )
برآورد محوطه سازی های لازم
برآورد هزینه ساخت و ساز و محوطه سازی
برآورد هزینه خرید و لیست ماشین آلات و تجهیزات
برآورد تاسیسات عمومی و تجهیزات (تاسیسات)
برآورد وسایل حمل و نقل

برآورد تجهیزات لازم برای هر بخش به طور کلی
برآورد آب ،برق ،سوخت مصرفی
برآورد هزینه تعمیرات ونگهداری
برآورد حقوق و دستمزد نیروی انسانی

برآورد هزینه ثابت
برآورد هزینه های سرمایه ای
برآورد هزینه قبل از بهره برداری
برآورد سرمایه در گردش
برآورد نحوه سرمایه گذاری کل
برآورد هزینه استهلاک پس از اجرای توسعه :
برآورد هزینه تولید سالیانه
برآورد قیمت تمام شده
قیمت فروش
درصد فروش در نقطه سربه سر
برآورد سود و زیان ویژه
برآورد سرمایه ثابت سرانه
برآورد کل سرمایه گذاری سرانه
برآورد نرخ بازدهی سرمایه
برآورد دوره برگشت سرمایه
برآورد درصد فروش در نقطه سربه سر
برآورد ارزش افزوده خالص و نا خالص و نسبت های آن

 طرح بسیار کامل است و همه مطالبی که در بالا گفته شد در طرح موجود است.
طرح  شامل ۳۲ صفحه فایل ورد  و آپدیت سال ۱۴۰۰  است.

طرح توجیهی مجتمع گردشگری
طرح توجیهی مجتمع گردشگری

پاورپوینت توریسم ورزشی

print
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

 برچسب ها: