پاورپوینت مسائل نوجوانان و جوانان


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۷ اسفند ۱۴۰۰
نوع فایل
پاورپوینت آماده
حجم فایل
6 مگابایت
تعداد صفحات
201 صفحه
دسته بندی
تعداد بازدید
730 بازدید
۱۲,۰۰۰ تومان

پاورپوینت مسائل نوجوانان و جوانان

پاورپوینت مسائل نوجوانان و جوانان

دیدگاههای مختلف درباره نوجوانی و جوانی

رشد 

طبقه بندی درباره نوجوانی

طبقه بندی اسلام

تاریخچه مطالعه نوجوانی

اهمیت نوجوانی و جوانی از دیدگاه اسلام

ویژگیهای نوجوانان و جوانان 

رشد جسمی و جنسی

بلوغ


مطالب مرتبط

نوجوانی، مرحلهٔ‌گذار رشد فیزیکی و روانی انسان است که میان کودکی و جوانی روی می‌دهد. این گذار، تغییرات زیستی (بلوغ جنسی)، اجتماعی، و روانشناختی را در بر می‌گیرد، هرچند که از میان این‌ها تنها تغییرات زیستی و روانشناختی را می‌توان به آسانی اندازه‌گیری کرد.[۱][۲]

در سال‌های اخیر، آغاز بلوغ در پیشانوجوانی (پیش از نوجوانی) به نوعی افزایش داشته‌است (به‌ویژه در دختران، با بلوغ زودهنگام و زودرس)، و نوجوانی گاهی در آن‌سوی سال‌های نوجوانی (به‌ویژه در پسران) امتداد داشته‌است. این تغییرات تعریفی منسجم از چارچوبهٔ زمانی نوجوانی را دشوارتر ساخته‌است.[۳][۴][۵] در بسیاری از پژوهش‌ها نوجوانی را به سه دوره تقسیم می‌کنند: نوجوانی اولیه (۱۲–۱۴ سالگی)، اواسط نوجوانی (۱۴–۱۶ سالگی) و اواخر نوجوانی(۱۶-۱۸ سالگی). پایان نوجوانی و آغاز جوانی و بزرگسالی بسته به کشورهای مختلف و نسبت به کاربردش متغیر است؛ و حتی فراتر از آن در درون یک کشور یا خرده فرهنگ هم ممکن است سنین متفاوتی برای بلوغ (از نظر دوره‌بندی و قانونی) به منظور سپردن وظایف مشخص در جامعه، در نظر گرفته شود. برخی از این موارد شامل: رانندگی وسایل نقلیه، داشتن روابط جنسی قانونی، خدمت سربازی، تهیه و نوشیدن مشروبات الکلی، رای‌دادن، قرارداد بستن،داشتن سیم کارت، تکمیل برخی مقاطع تحصیلی، یا ازدواج است. نوجوانی معمولاً بر خلاف مقطع پیشانوجوانی، با افزایش استقلال توسط پدرمادر یا سرپرست قانونی و نظارت کم‌تر همراه است.

روانشناسی کودک و نوجوان یا روانشناسی بالینی کودک و نوجوان، (به انگلیسیchild and young clinical psychology) یکی از زیرشاخه‌های روانشناسی بالینی است که در سال ۱۳۸۵ به زیر گروه‌های عمده روانشناسی اضافه گردید. این رشته به مطالعه اختلالات دوره کودکی و نوجوانی می‌پردازد. در واقع هدف عمده این رشته، اصلاح، پیشگیری و درمان اختلالات روانی در کودکان می‌باشد.

جهت مشاهده سایر مطالب مرتبط با جامعه شناسی کلیک کنید.

print
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

 برچسب ها: