پاورپوینت کارکنان مشکل ساز در سازمان


در حال بارگذاری
۸ خرداد ۱۳۹۷
پاورپوینت آماده
2.6MB
57 صفحه
1001 بازدید
۸,۰۰۰ تومان
خرید

پاورپوینت کارکنان مشکل ساز در سازمان

پاورپوینت کارکنان مشکل ساز در سازمان

مقدمه

مشکل چیست؟

چرا کارمندان مشکل ساز این گونه هستند ؟

رفتار انحرافی در محیط کار

تاثیر افراد دشوار بر دیگران:

هفت خطر در مواجهه با کارکنان بد قلق

نکاتی در برخورد با افراد دشوار

یک مدیر چگونه می تواند با این دسته از کارمندان رفتار کند ؟

انواع شخصیتهای دشوار

– زورگو و متخاصم

-همیشه شاکی

-وسواسی و کمال گرا

-افراد یخی

– افراد بسته

کم حرف و منفعل

افرادی که می گویند : « کار من نیست »

شایعه پراکن ها

-افراد منفی گرا

-افراد غیرمتعهد

افراد همیشه منتقد

افراد خودخواه

افراد فداکار(قربانی)

افراد پر حرف

افراد نامنظم

افراد بی مسئولیت

– افراد ریزنگر

افراد خیلی خوب

تعریف انضباط

آئین نامه انضباطی

رویکردهای انضباطی

نکاتی که باید قبل از مجازاتهای انضباطی توجه شود

تدابیر انضباطی

 

 

برای دانلود پاورپوینت کارکنان مشکل ساز در سازمان (۲) اینجا کلیک کنید

 

پاورپوینت کارکنان مشکل ساز در سازمان

پاورپوینت کارکنان مشکل ساز در سازمان

 


مطلب مرتبط

 

انسان‌ها اسا‏سا بایکدیگر ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌متفاوتند. خواسته‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها وارزش‏هایشان نیز متفاوت است. این وظیفه ماست که به افراد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‎‎‎‎‎‎‎‎‎پیرامون خود این‌گونه بنگریم که هرکس مانند خود ما دارای معایبی است و باید در رفع آنها تاحدامکان، تلاش کنیم. محیط شرکت مانند واحد اجتماعی خانواده، نیازمند آرامش و همدلی است که اگر مهم‏‏‏‏‏‏‏‏‏ترین عامل موفقیت آنها نباشد، حتما یکی از مهم‌ترین آنها خواهد بود. بنابراین علاوه بر نقشی که کارکنان نسبت به هم دارند، مدیر هر مجـموعه نیز باید ‏‏‏‏‏این تـوان را داشته باشدکه معایب و مشکلات را شناخته و با تدبیر آنها را حل کند. همیشه اولین و بهترین اقدام برای رسیدن به آرامش، حذف عوامل مشکل‏ساز نیست. چه بسا اصلاح آنها، الگویی مناسب برای سایرین باشد. با این مقدمه باید دانست که همه مدیران در حرفه خود با کارکنان مشکل‏ساز برخورد خواهند کرد، زیرا همیشه کارکنان مشکل‏ساز وجود دارند.

۱. چرا کارمندان مشکل ساز این‌گونه هستند؟

کارمندان مشکل‏ساز این نوع رفتار را ساده‏ترین روش می‌دانند، چون احتمالا درگذشته برای‏آنها کارساز بوده است. شاید هم بدون آگاهی این رفتارها را انتخاب می‌کنند، زمانی در برخورد با کارکنان موفق می‌شوید که بتوانید تاثیرات این رفتارهای نامطلوب را کاهش دهید. این موضوع مشابه طرز رفتار با کودکان است. مثلا اگر کودکی فریاد کشید و والدینش به او آبنبات دادند، وقتی اوآبنبات بخواهد چه می‌کنند؟ البته که دوباره فریاد می‌کشد. این تشابه دقیقا برای این نوع کارکنان هم مصداق دارد. زمانی که با آنها در محیط کار مخالفت می‌شود از عصـبانیت منفجر می‏شوند و پس از اینکه اطرافیان دست از مخالفت برداشتند، خود را برنـده بازی می‌دانند.

یک مدیر چگونه می‌تواند با این دسته از کارمندان رفتار کند؟

۱- ارزیابی کنید

ابتدا باید بدانیم چه زمانی برخورد با این افراد واکنش بهتری دارد. اغلب ضروری است که سریع اقدام کنید تا وضعیت بدتر نشود. ولی بهتر است قبل از اقدام‏ راجع به آن خوب فکر کنید. واضح است، وقتی کارمندی با عصبانیت زیاد وارد محل کار می‏شود! باید عکس‌العمل سریع‏‏تری نشان داد تا زمانی که یکی از آنها به دیگری بی‌احترامی می‌کند و شکایت می‌کند! به هر شکل باید وقت مناسبی برای ارزیابی موضوع در نظربگیرید، چون نمی‌خواهید‏ مشکل را حادتر کنید! گاهی کارمندان به دلیل اسـترس‏های شغـلی و غیرشغـلی (خانوادگی و غیره) مشکل ساز می‌شوند و اساسا مشکل ساز نیستند.

۲- وظیفه خود را انجام دهید

همیشه براساس واقعیت‏ها ونه شایعه و غیبت، عمل کنید. فردی که شایعه پراکنی ‏می‏کند خودش نیز به نوبه خود، کارمندی مشکل ساز است. اگرشما با چشم خودتان چیزی را ندیده‏اید، بیشتر بررسی کنید. از افرادی که ماجرا را می‌دانند توضیح بخواهید و هرچه را که قبل از اقدام لازم است، جمع‌آوری کنید. دقت کنید خود شما بخشی از مشکل نشوید، چون وقتی خود شما به نوعی مسوول هستید، آرام و بی‌طرف ماندن بسیار مشکل است.

print
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

 برچسب ها: