پاورپوینت مدیریت ورزشی – منابع درآمدی رویدادهای ورزشی


در حال بارگذاری
۵ تیر ۱۳۹۸
پاورپوینت آماده
2.2MB
82 صفجه
1442 بازدید
۵,۰۰۰ تومان
خرید

 مدیریت ورزشی – منابع درآمدی رویدادهای ورزشی

مرکز مدیریت ورزشی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک
دوره تربیت مدیر رویدادهای ورزشی

منابع درآمدی رویدادهای ورزشی –  مدیریت ورزشی

عدم توانایی بسیاری از مدیران رویدادهای ورزشی در کسب درآمد

عدم شناخت صحیح از رویداد و وجهه آن در جامعه

مقصر شناختن عوامل بیرونی به جای عوامل تحت کنترل

ارزان فروشی رویداد و تاثیر مخرب آن بر وجهه رویداد

عدم اطلاع از وجود برخی منابع درآمدی بالقوه

و …..

درآمدزایی برای توسعه ، برنامه ریزی موثر و حفظ استقلال ضروری است

تعاریف حمایت مالی

ارائه تعاریف مختلف به دلیل مواجه بودن با موقعیت های مختلف با ویژگی های متفاوت

۴ موضوع مشترک در همه تعاریف :

وسیله ای ارتباطی

ارتباط یک شرکت با یک رویداد ورزشی ، فرهنگی و …

به عنوان ارتباط اقتصادی بین موضوع مورد حمایت و شرکت حمایت کننده

سود برای هر دو طرف قرارداد (Win Win Situation)

تعریف حمایت مالی ورزشی در  مدیریت ورزشی

حمایت از یک ورزش، رویداد ورزشی، سازمان ورزشی یا رقابت توسط یک شخص یا شرکت برای کسب منافع یا سود دوجانبه برای هر دو طرف قرارداد (کشاک ، ۲۰۰۴)

 مدیریت ورزشی

حمایت مالی از ورزش یک پدیده جدید به شمار نمی رود.

مشارکت یک شرکت استرالیایی به عنوان حامی مالی مسابقات کریکت انگلستان در سال ۱۸۵۰ میلادی

 مدیریت ورزشی  تخمین میزان هزینه کرد در حمایت مالی  از ورزش در سراسر دنیا

سال ۲۰۰۱ : ۷/۲۱ بیلیون دلار آمریکا

سال ۲۰۰۲ : ۴/۲۴ بیلیون دلار آمریکا(۱۱ درصد افزایش )

سال ۲۰۰۳ : ۲/۲۶ بیلیون دلار آمریکا(۴/۷ درصد افزایش)

حمایت مالی شرکتی
(Corporate Sponsorship)

حمایت شرکتی عبارت است از شناساندن محصول ، نام یا آرم شرکت با استفاده از وجهه و تصویر بخشهای مختلف مرتبط با ورزش.   این عمل برای دستیابی به اهداف خود شرکت یا اهداف بازاریابی آن شرکت صورت می گیرد (هرناندز ،۲۰۰۳) .

ارتباط مستقیم حمایت مالی ورزشی
با آمیخته بازاریابی

تعریف جدید از حمایت مالی ورزشی

روشی که یک شرکت با استفاده از آن برای حمایت از یک رویداد فرهنگی اجتماعی و به منظور دستیابی به مولفه های آمیخته بازاریابی آن شرکت برمی گزیند .

مدل عملیاتی به کارگیری و مدیریت حمایت مالی در ورزش

تناسب ارزش ها و وجهه شرکت و ورزش یا رویداد

انتخاب حمایت کننده مالی بر اساس اهداف رویداد

هماهنگی استراتژی ارتباطی با حمایت مالی ورزشی

ارزیابی موثر و دائمی حمایت مالی ورزشی

تدوین توافق نامه قرارداد دقیق ، مشخص و شفاف

توافق نامه در صورت امکان بلند مدت

لزوم ارتقاء Brand حمایت کننده

انگیزه های تماشاگران –  مدیریت ورزشی

تخلیه هیجانی، احساس لذت ، ابراز شادی و تفریح سالم

کانون سمبلیک جمعی برای احساس وابستگی به یک محیط اجتماعی

تجربه اجتماعی

بهبود کیفیت زندگی

عوامل موثر بر میزان تماشاگران

سطح درآمد مردم شهر ، قیمت بلیط ، جمعیت شهر ، تعداد مسابقات بین المللی تیم ها ، تعداد بردها در سه ماه گذشته ، نتیجه بازی قبلی ، تعداد گلهای زده شده در بازی قبلی ، جایگاه تیم در لیگ ، نداشتن شکست در ۴ ماه گذشته ، داشتن شانس قهرمانی در لیگ ، نداشتن شانس سقوط به رده پایین تر ، عدم اطمینان مسابقات ، پخش زنده مسابقات، شرایط جوی ، زمان انجام مسابقه ، مسافت طی شده توسط تماشاگران و امکانات استادیوم ،جذابیت مسابقه ، عوامل اقتصادی ، عوامل رقابتی ، عوامل دموگرافیک ، عوامل استادیوم ، ادراک جامعه از ارزش یک ورزش خاص ، دلبستگی های(درگیر شدن) ورزشی ، شناسایی و هویت هواداری

Competitive Balance( CB)

تعادل رقابتی به پیش بینی هواداران در مورد این که چه تیمی برنده خواهد شد اطلاق می گردد .

در یک رقابت کاملاً متعادل، هر شرکت کننده با شانس برابر بازی را شروع می کند ، بنابراین در مجموع ، نتیجه نهایی غیر قابل پیش بینی است .

اگر تعادل رقابتی وجود نداشته باشد نتیجه نهایی به نفع یک شرکت کننده قابل پیش بینی خواهد بود.

یکی از اصلی ترین تمایلات پژوهشی حوزه اقتصاد ورزش

آیا افزایش پخش مستقیم مسابقات بر روی میزان تماشاگران حاضر در استادیوم تاثیر منفی خواهد داشت ؟

نتایج چند پژوهش  مدیریت ورزشی

بورایمو(۲۰۰۵) :

در روزهای تعطیل عدم تاثیر معنی دار

روزهای غیر تعطیل تا ۱۵ درصد تاثیر منفی

آلان (۲۰۰۴) :

عدم تاثیر معنادار

فارست ، سایمون و ژیمانسکی(۲۰۰۴) :

بررسی موضوع از نظر میزان کل درآمد

نتیجه : کاهش در تعداد تماشاگران معنادار است ولی در کل از نظر اقتصادی به نفع رویداد بوده است .

به نظر شما چه موانعی در برابر درآمدزایی حاصل از تماشاگران در رویدادهای ورزشی کشور وجود دارد ؟

تاثیرات پایین بودن سرانه درآمد ملی در کشور

فقدان رویه های مناسب و منطقی قیمت گذاری بر روی محصولات صنعت ورزش کشور

کیفیت پایین امکانات فیزیکی و ویژگی های ورزشگاههای محل برگزاری مسابقات

مدیریت نامناسب فرآیند برگزاری رویدادهای ورزشی

حضور صرفاً طیف های مشخصی از طبقات اجتماعی

عدم امکان حضور بانوان برای تماشای رویدادهای ورزشی

فقدان مدیریت و رویه های مناسب جذب ، حفظ و توسعه هواداران

صحه‌گذاری  مدیریت ورزشی
Endorsment

TV or Broadcasting Rights

چهار عامل متمایز کننده صنعت ورزش از سایر صنایع

همبستگی مشترک اعضاء و سازمانها ،

نوع خاص ساختار و نظارت ،

روابط بازیکنان و مدیریت

نقش تلویزیون ) افزایش میزان محبوبیت ، افزایش صعودی دستمزد بازیکنان، میزان رشد اقتصادی و افزایش مشارکت در ورزش (

تاریخچه ای از قراردادهای تلویزیونی لیگ برتر انگلستان

The Olympic Broadcast

۲۲۰ کشور

۳۸۰۰ ساعت برنامه

۴ میلیارد نفر بیننده تلویزیونی

هر بیننده به طور میانگین ۱۰ ساعت

در ایران نه تنها پخش زنده تلویزیونی مسابقات ورزشی به عنوان یک حق برای صاحبان بازیها به شمار نمی رود، بلکه پخش آنها در تلویزیون به عنوان لطفی از طرف سازمان صدا و سیما به صاحبان بازیها ( مثلا باشگاهها) برشمرده می شود.

قوانین بین المللی چه می گویند؟

 مدیریت ورزشی از نظر قوانین بین المللی صدور مجوز پخش مسابقات از شبکه های تلویزیونی فقط با صاحبان رویدادها نظیر فدراسیونها، سازمانهای لیگ و باشگاهها می باشد.

فیفا(FIFA) در ماده ۷۲ اساسنامه خود ،با صراحت فروش حق پخش تلویزیونی مسابقات را جزو حقوق قانونی صاحبان رویداد می داند.

اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال ( که به تصویب هیات دولت نیز رسیده است) ، حق پخش تلویزیونی را حق مشروع صاحبان رویداد دانسته است .

به نظر شما موانع پیش روی درآمدزایی حاصل از حق پخش رسانه ای رویدادهای ورزشی ایران کدامند؟

وجود مشکلات عمده حقوقی در موضوع کپی رایت یا حقوق اثر در کل کشور

فقدان قوانین جامع ، مدون و لازم الاجرا برای به رسمیت شناختن درآمد حق پخش رسانه ای مسابقات ورزشی

ماهیت حکومتی و انحصاری بودن سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

دولتی بودن یا تامین درصد عمده منابع مالی باشگاهها  , و فدراسیون ها توسط دولت

کمبود اتحادیه های صنفی بازیکنان، مربیان و باشگاهها

فقدان تقاضای خرید و رقابت شبکه های کابلی خارجی برای اخذ مجوز حق پخش تلویزیونی رویدادهای ملی ایران

Mobile

بررسی و مقایسه یک نمونه

منابع مالی و هزینه های سازمان لیگ ایران

هزینه ها

هزینه داوران و ناظران

هزینه اداری، مصرفی

هزینه مراسم و تشریفات

هزینه ایاب و ذهاب

هزینه خرید رایانه

حق‌الزحمه پرسنل

هزینه مأموریتها

خرید لوازم ورزشی

درآمدها

درآمد حاصل از‌فروش بلیط

درآمد حاصل از تبلیغات

درآمد حاصل از حق ثبت‌نام بازیکنان

درآمد حاصل از فروش فرم قرارداد

درآمد حاصل از محل جرائم

منابع مالی و هزینه های سازمان لیگ ژاپن

هزینه ها

تقسیم بین باشگاهها

هزینه‌های عملیاتی

هزینه‌های اداری و مدیریتی

دیگر هزینه‌ها

درآمدها

حق عضویت

حق پخش تلویزیونی

حامیان مالی

صدور مجوز

ورودیه ورزشگاه برای مسابقات به میزبانی سازمان لیگ

دیگر درآمدها  مدیریت ورزشی

مقایسه کل درآمد سازمان لیگ حرفه ای ایران و ژاپن
(ارقام به تومان است)

روند کسب درآمد حاصل از حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ حرفهای ژاپن
(ارقام به میلیون تومان است)

مقایسه درآمد حاصل از تبلیغات و حامیان مالی در سازمان لیگ حرفهای ایران و
سازمان لیگ فوتبال ژاپن
(
ارقام به میلیون تومان است)

مقایسه میانگین درآمد حاصل از بلیط فروشی مسابقات لیگ حرفهای ایران و ژاپن در ۳ فصل اخیر
(
ارقام به میلیون تومان است)

رده بندی ثروتمند ترین باشگاههای فوتبال جهان

 

print
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

 برچسب ها: