پاورپوینت اینترنت اشیا Internet of Things


در حال بارگذاری
۱۴ تیر ۱۳۹۸
پاورپوینت آماده
8MB
70 صفحه
575 بازدید
۵,۰۰۰ تومان
خرید

پاورپوینت اینترنت اشیا Internet of Things

اینترنت اشیا

Contents of Introduction

اینترنت اشیا چیست ؟

در سال ۱۹۹۹ توسط کوین اشتون مطرح شد.

شبکه ای از اشیا فیزیکی تعبیه شده با قطعات الکترونیکی، نرم افزار، سنسورها و اتصالات است تا آنها توسط تبادل اطلاعات با تولیدکننده، اپراتور یا دستگاههای دیگر قادر به ارائه ارزش و خدمات باشند.

اینترنت اشیا (IoT) شبکه ای از اشیای متصل به هم است و به اکوسیستمی متشکل از اشیا، ارتباطات و کاربردها و خدمات اطلاق می شود.

اینترنت اشیا

اینترنت اشیا (IoT) توصیف یک تعدادی از فن آوری و رشته های تحقیقاتی است که اینترنت را قادر می سازد تا به دنیای واقعی اشیاء فیزیکی دسترسی پیداکند………..اکنون

اشیا دارای هویت و شخصیت مجازی هستند که با استفاده از interface های هوشمند برای اتصال و مخابره درمحیط هوشمند………….آینده

اینترنت اشیا فرصتی فوق العاده برای انواع مختلفی از سازمانها، ارائه دهندگان خدمات IOT، ارائه دهندگان بستر IOT و یکئارچه سازها، اپراتورهای مخابراتی و فروشندگان نرم افزار می باشد

اینترنت اشیا – استفاده گسترده از فناوری IOT

استفاده گسترده از فناوری IOT، حاکی از ظهور اکوسیستم کسب و کار IOT، است.

در یک اکوسیستم شرکتها با استفاده از یک مجموعه مشترک از دارایی های اصلی مربوط به اتصال دنیای فیزیکی اشیا با دنیای مجازی اینترنت با هم رقابت و همکاری دارند.

در این سازمانها وضعیت فعلی و روند کسب و کار IOT، را با چارچوب مدل کسب و کار توصیف می کنند.

پلتفرمهای نرم افزاری

پلتفرمهای سخت افزاری

استانداردهای مشترک برای توانمندسازی این ارتباطات

اینترنت اشیا

اتصال بین دستگاهها و اینترنت

خدمات کاربردی ایجادشده روی این اتصالات

خدمات پشتیبانی برای تامین، ضمانت و صدور صورتحساب خدمات کاربردی

تغییر نقش مصرف کننده به دلیل تغییر در جامعه و بازار

منجر به انتقال رقابت به سطح جدیدی می شود

لذا شرکتها ملزم به ارائه فکر و دیدگاه تازه ای در ایجاد ارزش برای مشتریان می شوند

IOT به راه اندازی کسب و کارهای جدید کمک نموده و باعث افزایش کسب و کارهای موجود با ایجاد ارزش افزوده در محصولات، خدمات و نوآوری در مدلهای کسب و کار این سازمانها می شود

تاثیر اینترنت اشیا بر اجزای مدل کسب وکار

آلبرت شام، مدیر طراحی تجربه‌ی کاربری در کمپانی مایکروسافت، می‌گوید:

“مدل‌های کسب و کار نقش مهمی در ایجاد و آفرینش تجربه‌ی “ارزش” دارند.

با اینترنت اشیاء، شما واقعاً می‌توانید چگونگی نگاهِ مشتری به یک تجربه را مشاهده‌کنید؛ از لحظه‌ای که او وارد فروشگاه می‌شود، زمانی که محصولی را می‌خرد تا هنگامی که از آن‌ استفاده می‌کند و در نهایت متوجه شوید چه کار(های) بیشتری می‌توانید برای آن محصول/خدمات انجام دهید و اضافه کردن چه ویژگی یا خدماتی می‌تواند تجربه‌ی مشتری را تکرار و یا به آن عمری دوباره ببخشد؟”

کسب درآمد

اینترنت اشیایی به‌هم متصل، به فروش فیزیکی محصولات محدود نمی‌شود.  بعد از فروش اولیه محصولات، امکان دست‌یابی به جربان‌های کسب درآمد دیگر نیز حاصل می‌شود؛ فرصت‌هایی نظیر خدمات ارزش-افزوده، حق اشتراک و برنامه‌های کاربردی (اپلیکیشن‌ها)، که به‌سادگی می‌توانند از قیمت خرید اولیه نیز فراتر بروند.

تولیدکنندگان نیز برای استفاده از IOT باید شروع به تغییر فرایندهای کسب و کار موجود و تجدید نظر در مورد چگونگی ایجاد، راه اندازی و خدمات محصولات هوشمند متصل در IOT کنند:

تغییرچگونگی تولید محصولات

تغییر چگونگی سرویس محصولات

تغییر مدلهای کسب و کار

print
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.