پاورپوینت اماده برگزاری جلسه اثربخش


در حال بارگذاری
۲۰ تیر ۱۴۰۰
پاورپوبنت اماده
2329 کیلوبایت
7 اسلاید
375 بازدید
۶,۰۰۰ تومان
خرید

پاورپوینت اماده برگزاری جلسه اثربخش

پاورپوینت اماده برگزاری جلسه اثربخش

اهمیت آماده سازی پیش از جلسه

 اقدامات یک رهبر برای اطمینان از موفقیت جلسه

مدیریت یک جلسه

مراقبت از زمان

انتشار صورت جلسه

ابزارهای مرتبط

مزایا

معایب

کاربردها

منابع مورد نیاز


مطالب مرتبط

پاورپوینت اماده برگزاری جلسه اثربخش

اثربخشی جلسات در سازمان

برگزاری جلسات در سازمان‌ها یکی از ابزارهای مفید مدیریتی است. جلسه را می‌توان گردهمائی چند نفر برای بحث و تبادل نظر و یا تصمیم‌گیری در مورد خاصی تعریف نمود به طوری که این افراد دارای هدفی مشترک بوده و ارتباط حضوری را وسیله نیل به این هدف می‌دانند. معمولا هدف از برگزاری جلسات سازمانی به اشتراک گذاری اطلاعات و تجربیات افراد، آموزش، ایجاد طوفان فکری برای ایده‌های جدید، رفع مشکلات و یافتن راه‌حل برای مسائل مختلف، ارزیابی ایده‌ها و پیشنهادات و یا بررسی شکایات، تصمیم‌گیری جمعی در مورد مسائل، ایجاد روحیه و انسجام گروهی و یا مواردی از این قبیل است. اما جلسات همان طور که می‌توانند یک ابزار مفید مدیریتی باشند، می‌توانند معکوس عملکرده و هم خود از اثربخشی لازم بیافتند و هم موجب کاهش اثربخشی در سازمان شوند. برگزاری جلسات می‌تواند هم برای مدیران بسیار راهگشا و موثر باشد و هم می‌تواند باعث اتلاف وقت آن‌ها و حاضرین در جلسه شود. در این نوشتار در پی آن هستیم که تا با ذکر روش‌ها و تکنیک‌هایی بتوانیم اثربخشی جلسات را در سازمان بالا ببریم.

تشکیل جلسات

شرکت در جلسات امروزه بخش جدائی‌ناپذیر زندگی حرفه‌ای کارکنان در سازمان است. مطابق آمارهای مختلف معمولا ۶۰% از زمان مدیران در جلسات مختلف سپری می‌شود. امروز با گسترش‌ و پیچیده‌تر شدن‌ ساختارها و فعالیت‌های‌ سازمان‌ها، شیوه‌ تشکیل‌ جلسات‌ سازمانی و اداره‌ موثر آن‌ها نیز پیچیده‌تر شده‌ و خود به‌ عنوان‌ فن‌ و مهارت‌ خاصی‌ درآمده‌ است‌ که‌ سطوح‌ مختلف‌ مدیران‌ ناگزیر از اکتساب‌ این‌ فن‌ و مهارت‌ هستند. آشنایی‌ با فنون‌ و روش‌های‌ تشکیل‌ جلسه‌ و استفاده‌ موثر از آن‌ به‌عنوان‌ یکی‌ از عوامل‌ موفقیت‌ و نفوذ مدیران‌ در سازمان‌ درآمده‌ است. تشکیل جلسات موثر می‌تواند به تبادل اطلاعات و اخذ تصمیمات درست و مناسب کمک نماید و باعث بهبود ارتباطات و تعامل واحدهای سازمان با یکدیگر شود اما اگر مدیریت صحیح و اثربخشی بر جلسات حاکم نباشد نه تنها به بهره‌وری و اثربخشی سازمان کمک نخواهد کرد بلکه باعث اتلاف منابع و تضادهای بیشتر در سازمان خواهد شد.

جهت مشاهده سایر مطالب مرتبط با مدیریت اینجا کلیک کنید.

print
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

 برچسب ها: