نکات پایان نامه نویسی مهم که باید بدانید کدام است؟

نکات پایان نامه نویسی مهم که باید بدانید کدام است؟

به صورت خلاصه نکات پایان نامه نویسی را در سه بخش خلاصه کردیم تا با راحت ترین روش منظور خود را منتقل کنیم. همراه ما باشید.

مرتبط بخوانید: چالش های اساسی در نتایج پایان نامه

الف) تصمیم به آغاز پژوهش که در قالب پایان نامه باید انجام بدهید.

اولین ومهم ترین مورد در نکات پایان نامه نویسی تصمیم به آغاز پژوهش است. برای عملی شدن این تصمیم در بدو امر، ۴ قدم اساسی بردارید:

۱- مرور ادبیات موضوعی از طریق کتابها و مقالات.

۲- بررسی عناوین پایان نامه های انجام شده دررشته خود.

۳- مرور مجدد پروژه های کلاسی که انجام داده اید.

۴-تبادل نظر با اساتید خود.

بعد از این ۴ قدم اصلی ، شما می توانید چند عناوین پیشنهادی برای شروع یک پایان نامه به گروه اساتید خود داشته باشیدو طرح پیشنهادی یا proposal  خود را تهیه کنید. مراحل فوق فقط در زمره مرحله تعیین وتصویب موضوع پایان نامه شماست.

ب) آغاز فرایند تحقیق و نگارش پایان نامه: در این مرحله شما ۵ گام اساسی را باید طی کنید که به ترتیب عبارت هستند از:

۱-نگارش فصل اول( مقدمه)

۲- فصل دوم(مرور ادبیات موضوعی. بصورت نظری و پژوهشی)

۳-فصل سوم( روش تحقیق)

۴-فصل چهارم( تجزیه وتحلیل داده ها)

۵- فصل پنجم( یافته ها وپیشنهادهای تحقیق).

ج) اتمام فرایند تحقیق و گزارش پایان نامه: در این مرحله شما پایان نامه را به اتمام رسانیده اید و می بایست با ارائه گزارش آن به اساتید مربوطه(راهنما ومشاور) نظر تاییدی آنها را کسب نموده وبا تصویب گروه و دانشکده برای دفاع آماده شوید و اقدامات لازم برای برگزاری جلسه دفاع از پایان نامه را انجام دهید.

امیدواریم مطلب امروز آکادمی حکیم در مورد نکات پایان نامه نویسی برای شما مفید بوده باشد. لطفا نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را در خصوص محتوای آموزشی که کارشناسان ما با صرف زمان و به صورت اختصاصی برای شما تهیه می کنند، ذکر کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

برچسب ها : آموزش پایان نامه نویسی,پایان نامه,پایان نامه علوم انسانی,تحقیق در پایان نامه,ترفند های پایان نامه نویسی,خدمات مشاوره پایان نامه,مشاوره پایان نامه,نکات پایان نامه نویسی,نگارش پایان نامه

منبع : آکادمی دانش بنیان حکیم

print
2837 بازدید