آسیب شناسی فضای مجازی – آسیب‌ها، تهدیدها، فرصت‌ها – رسانه های اجتماعی مجازی


در حال بارگذاری
۱۴ تیر ۱۳۹۸
پاورپوینت آماده
10MB
62صفحه
۵,۰۰۰ تومان
خرید

آسیب شناسی فضای مجازی – آسیب‌ها، تهدیدها، فرصت‌ها

بخش اول
اصول و مبانی
” رسانه های اجتماعی مجازی ”

همراه با رشد فنّاوریهای اطّلاعاتی و ارتباطی چهره جنگها و منازعات نوین بشری در دنیا نیز تغییر کرده و انواع جدیدی از نبردها پا به عرصه وجود گذاشته اند :
جنگ الکترونیک ، جنگ اینترنتی ، جنگ رایانه
ای ، جنگ مجازی ، جنگ اطّلاعاتی ، جنگ روانی ، جنگ رسانهای ، جنگ سایبری ، جنگهای فضایی ، جنگ ستارگان ، جنگ نرم و …اصطلاحاتی هستند که این روزها در ادبیّات سیاسی – نظامی در سطح بینالملل مطرح میباشند.

فضای مجازی و رسانه ای  -آسیب شناسی فضای مجازی

نقش رسانهها در فرآیند جنگ نرم 

ابزارهای عمده در نبردهای فضای مجازی و رسانه ای

آیا می دانید ؟

در یک دقیقه در اینترنت چه می گذرد؟

نسل اول وب ( ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰) -آسیب شناسی فضای مجازی

بی بی اس ها

ایمیل

وب سایت

موتورهای جستجو

یلو پیج ها

دایرکتوری ها

چت روم ها ( یاهو )

آسیب شناسی فضای مجازی – آسیب‌ها، تهدیدها، فرصت‌ها

نسل دوم وب ( ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰) رسانه های اجتماعی

وبلاگ ها ( داخلی و خارجی ، نرم افزارهای بلاگ نویسی )

میکروبلاگ ها ( توئیتر ، … )

شبکه های دوست یابی ( اورکات )

شبکه های اجتماعی ( فیس بوک ، مای اسپیس ، کلوب ، گوگل ویو و … )

ویکی ها ( ویکی پدیا ، ویکی مدیا و … )

سایت های اشتراک گذاری ( فلیکر ، یوتیوب ، کلام تی وی ، راپیت شیر و … )

پیام رسان ها ( یاهو مسنجر ، گوگل تاک، اسکایپ و … )

تالارهای گفتگو ( انواع فروم های عمومی و تخصصی )

آسیب شناسی فضای مجازی – آسیب‌ها، تهدیدها، فرصت‌ها

گروه های ایمیلی( یاهو و گوگل و … )

خبرخوان ها ( انواع فیدها ، گوگل ریدر ، نیوز پارسیک و … )

پادکست ها ( پادکست ، ودکست ، کستینگ )

لینکدونی های عمومی( دیگ ، دلیشز)

تکنولوژی های یکپارچه سازی اطلاعات روی وب

( موبایل ، آی پاد ، آیفون ، گوگل زمین ، نقشه گوگل)

نسل سوم وب (۲۰۱۰ تا … ) وب معنایی
( نسل هوشمند وب )

نسل سوم وب -آسیب شناسی فضای مجازی

تازه در حال متولد شدن است. با این که هنوز نمی توانیم در مورد این کودک زیاد حرف بزنیم اما میتوان گفت که قرار است که فرزند جدید وب بچه باهوشی باشد. بحث اصلی آن در مورد هوشمند شدن وب است. پیش بینی میشود که در آینده نزدیک رایانه ها ، محتوای وب را میفهمند و آن را درک می کنند.

این درک اطلاعات ، توسط نرم افزارهای مبتنی بر وب ، سبب میشود که جستجو و حرکت در بانک های اطلاعاتی بسیار سریع تر و بهینه تر از قبل بشود. این نرم افزار ها قادر به شناسایی افراد، مکان ها، رویداد ها و ارتباط آن ها با یکدیگر خواهند بود. ارتباط متقابل اطلاعات با یکدیگر و قابلیت دسترسی به اطلاعات با هر نوع دستگاه ارتباطی از دیگر مشخصههای وب نسخه سوم خواهد بود .

نسل پنجم / … وب (۲۰۱۷ تا …  -آسیب شناسی فضای مجازی 

اینترنت در ایران و جهان

رشد نمایی اینترنت

تعریف رسانه های اجتماعی

کاربرد رسانه های اجتماعی

چالش های گسترش رسانه های اجتماعی مجازی

ویژگی های شبکه های اجتماعی مجازی

انواع شبکه های اجتماعی مجازی

بخش دوم
آسیب شناسی فضای مجازی
” شبکه های اجتماعی مجازی ”
( چالشها / فرصت ها )

کاربردها و فرصت های شبکه های اجتماعی مجازی

تهدیدات فناوری های نوین

تهدیدات شبکه های اجتماعی مجازی( چالش های بالقوه / بالفعل )

بخش سوم
آسیب شناسی فضای مجازی
راهبردهای توسعه امنیت اجتماعی
و
” شبکه های اجتماعی مجازی ”

راهکارهای مناسب
در کاهش آسیب ها ، پیشگیری و مقابله با تهدیدات و بهره گیری از
فرصت های
 شبکه های اجتماعی مجازی؟راهکارهای مقابله با تهدیدات فضای مجازی
آسیب شناسی فضای مجازی – آسیب‌ها، تهدیدها، فرصت‌ها

متخلف ضمن جبران خسارت به یکی از تنبیهات مندرج در بندهای ۳تا ۱۶ آیین نامه رسیدگی

به تخلفات محکوم و در صورت صلاحدید به محاکم قضایی ارجاع خواهد شد .

 استفاده، خرید، فروش، تکثیر و توزیع فرآورده های نمایشی ، گویشی یا نوشتاری غیر مجاز

 حک کردنآسیب شناسی فضای مجازی – آسیب‌ها

، ویروسی کردن ، سابوتاژ رایانه ای ( تغییر ، محو ، متوقف سازی  و… ) تخریب رایانه ( نرم افزاری یا سخت افزاری ) از طریق نفوذ به سیستم ، جاسوسی کردن و دستیابی غیر مجاز به اطلاعات ، شنود غیر قانونی ، تهیه سایت ها و وبلاگ های غیر اخلاقی و ضد امنیت ملی ، هک حرمت اشخاص و کلیه جرائم عمومی در فضای وب ، وارد شدن به حریم خصوصی افراد ، نفوذ به سایت های دولتی ، ارسال ایمیل های مخرب ، اخلال در سطح دسترسی افراد ، دانلود های غیر علمی بدون ذکر منبع در سایت های دانشگاه ، نقض حق مالکیت معنوی و کلیه جرائم رایانه ای به تناسب تخلف به یکی از تنبیهات ۴ تا ۱۰ ( به جز بند ۶ ) محکوم می شود.

print
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.