پاورپوینت اماده روانشناسی ورزش


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۲۷ بهمن ۱۴۰۰
نوع فایل
پاورپوینت آماده
حجم فایل
2 مگابایت
تعداد صفحات
72 صفحه
دسته بندی
تعداد بازدید
1295 بازدید
۱۲,۰۰۰ تومان

پاورپوینت اماده روانشناسی ورزش

پاورپوینت اماده روانشناسی ورزش

اهمیت روانشناسی ورزش چیست؟

ضرورت روانشناسی ورزش چیست؟

ضرورت آمادگی روانی

چه وقت آغاز کنیم؟

مربیان و ورزشکاران چه می گویند؟

روانشناسی ورزش چیست؟ 

طبقه بندی روانشناسی ورزش

کاربرد روانشناسی ورزش

ده دلیل برای وجود عوامل روانشناختی موثر بر عملکرد ورزشی

مهارتهای یک مربی

اجزاء و مولفه های کاربردی روانشناسی ورزش

انگیزش

منابع بر انگیزاننده یا عوامل انگیزشی


مطلب مرتبط

روان‌شناسی ورزش دانشی میان رشته‌ای است که به بررسی داده‌های دو دانش حرکت شناسی و روان‌شناسی می‌پردازد. این رشته هم‌زمان به بررسی چگونگی تأثیر عوامل روانشناختی بر عملکرد آدمی و همین‌طور چگونگی مشارکت تأثیرات ورزش و تمرین‌های ورزشی بر عوامل روانشناختی و جسمی می‌پردازد. روان‌شناسی ورزش کاربردی به آموزش و راهنمایی‌های روان شناختی برای افزایش عملکرد می‌پردازد. از مهارت‌های روانشناختی که آموزش داده می‌شود می‌توان به تصویرسازی ذهنی، مدیریت انرژی، نظم بخشیدن به هدف‌ها، گفتگو با خود اشاره کرد. روان شناسان ورزش کاربردی معمولاً با قهرمانان و مربی‌ها کار می‌کنند، اگرچه برخی از آن‌ها برای دیگر کارفرماها از جمله ورزشکاران، مدیران تجاری و ارتش کار می‌کنند.

تاریخچه اولیه:بررسی‌های مجزای روان‌شناسی ورزش و فعالیت‌های جسمی

روان‌شناسی ورزش در آغاز پیدایش، در حوزه کاری مربیان ورزشی و نه محققان بود که این مطلب می‌تواند نبود یک تاریخچه دقیق از این دانش را توجیه کند. با این حال بسیاری از مربیان در جستجوی پدیده‌های گوناگونی که بین ورزش و روانشناسی مشترک است، بودند و این جستجو باعث شکل‌گیری آزمایشگاه‌های روان‌شناسی ورزش شد.
در اروپا، نخستین سال‌های روان‌شناسی ورزش با تأسیس کالج تربیت بدنی Deutsch Hochschule für Leibesübungen توسط Robert Werner Schulte در سال ۱۹۲۰، آغاز شد. در سال ۱۹۲۱ Schulte، کتاب ذهن و بدن در ورزش که در بر دارنده محاسبات آزمایشگاهی مربوط به توانایی و استعداد جسمی در ورزش بود را منتشر کرد. در روسیه، آزمایش‌های روان‌شناسی ورزش در همان سال‌ها یعنی ۱۹۲۵ در پژوهشگاه فرهنگ ورزشی در مسکو و لنینگراد آغاز شد و در حدود سال ۱۹۳۰، کرسی‌های رسمی روان‌شناسی ورزش ایجاد شد.
در آمریکای شمالی، سال‌های آغازین روانشناسی ورزش با مطالعات مجزای عملکرد حرکتی، شکل‌گیری عادت و آسان‌سازی اجتماعی همراه بود. در دهه ۱۸۹۰،E. W. Scripture دامنه‌ای از آزمایش‌های رفتاری را رهبری کرد، که شامل محاسبه زمان عکس‌العمل دوندگان، زمان فکر کردن در کودکان دبستانی، دقت چوب رهبران ارکسترهای موسیقی می‌شد. آزمایش Norman Triplett نشان داد که دوچرخه سواران هنگامی که همراه با یک راهنما یا رقیب هستند، واقعاً تندتر رکاب می‌زنند.

جهت مشاهده سایر مطالب مرتبط با روانشناسی کلیک کنید.

print
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

 برچسب ها: