پاورپوینت اصول حسابداری و هزینه یابی


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۹ اسفند ۱۴۰۰
نوع فایل
پاورپوینت آماده
حجم فایل
3 مگابایت
تعداد صفحات
139 صفحه
دسته بندی
تعداد بازدید
825 بازدید
۱۲,۰۰۰ تومان

پاورپوینت اصول حسابداری و هزینه یابی

پاورپوینت اصول حسابداری و هزینه یابی

ضرورت درس حسابداری

تعریف حسابداری

انواع گزارشهای حسابداری

کاربرد اطلاعات مالی توسط مدیران اجرایی

 اصول پذیرفته شده ی حسابداری

معادله حسابداری

عوامل حسابداری

عوامل جزء حسابداری

فرآیند حسابداری

ثبت فعالیتهای مالی

روشهای اندازه گیری استهلاک

مقایسه ی روشهای استهلاک

بهای تمام شده ی موجودی کالا

روشهای تعیین بهای تمام شده ی موجودی کالا

برگشتهای خرید و تخفیفات


مطالب مرتبط

حسابداری اندازه‌گیری، پردازش و ارتباطات اطلاعات مالی و غیرمالی در مورد نهادهای اقتصادی مانند مشاغل و شرکت‌ها است.[۱][۲] حسابداری که به آن «زبان تجارت» گفته می‌شود،[۳] نتایج فعالیت‌های اقتصادی یک سازمان را اندازه‌گیری می‌کند و این اطلاعات را به کاربران مختلفی از جمله سرمایه گذاران، بستانکاران، مدیریت و تنظیم کنندگان منتقل می‌کند.[۴] مشاغل حسابداری به عنوان حسابدار شناخته می‌شوند. اصطلاحات «حسابداری» و «گزارشگری مالی» اغلب به عنوان مترادف استفاده می‌شوند.

حسابداری را می‌توان به چندین زمینه از جمله حسابداری مالی، حسابداری مدیریت، حسابرسی خارجی، حسابداری مالیاتی و حسابداری هزینه تقسیم کرد. سیستم‌های اطلاعات حسابداری برای پشتیبانی از عملکردهای حسابداری و فعالیت‌های مرتبط طراحی شده‌اند. حسابداری مالی بر گزارش اطلاعات مالی سازمان، از جمله تهیه صورتهای مالی، به کاربران خارجی اطلاعات، مانند سرمایه گذاران، تنظیم کنندگان و تأمین کنندگان متمرکز است. و حسابداری مدیریت بر اندازه‌گیری، تجزیه و تحلیل و گزارش اطلاعات برای استفاده داخلی توسط مدیریت متمرکز است. ثبت معاملات مالی، به منظور اینکه خلاصه ای از منابع مالی در گزارش‌های مالی ارائه شود، به عنوان دفترداری شناخته می‌شود، که سیستم دفترداری دوبل رایج‌ترین سیستم آن است.

حسابداری در اشکال و سطوح مختلف پیچیدگی در طول تاریخ بشر وجود داشته‌است. سیستم حسابداری دوبل که امروزه در اروپا استفاده می‌شود، به ویژه در ونیز، توسعه یافته‌است و معمولاً به ریاضیدان ایتالیایی و روحانی فرانسوی، لوکا پاچیولی نسبت داده می‌شود. امروزه حسابداری توسط سازمانهای حسابداری مانند تنظیم کنندگان استاندارد، شرکتهای حسابداری و نهادهای حرفه ای تسهیل می‌شود. صورتهای مالی معمولاً توسط موسسات حسابداری حسابرسی می‌شود و مطابق با اصول پذیرفته شده حسابداری (GAAP) تهیه می‌شود. GAAP توسط سازمانهای مختلف تنظیم کننده استاندارد مانند هیئت استانداردهای حسابداری مالی (FASB) در ایالات متحده و شورای گزارشگری مالی در انگلستان تنظیم شده‌است. از سال ۲۰۱۲، «همه اقتصادهای بزرگ» برنامه‌هایی برای همگرایی یا پذیرش استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی (IFRS) دارند.[۵]

جهت مشاهده سایر مطالب مرتبط با حسابداری کلیک کنید.

print
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

 برچسب ها: