پاورپوینت آماده کرم شناسی پزشکی


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۲۳ بهمن ۱۴۰۰
نوع فایل
پاورپوینت آماده
حجم فایل
874 کیلوبایت
تعداد صفحات
69 صفحه
دسته بندی
تعداد بازدید
873 بازدید
۱۲,۰۰۰ تومان

پاورپوینت آماده کرم شناسی پزشکی

پاورپوینت آماده کرم شناسی پزشکی

طبقه بندی و خصوصیات کرم ها

کرمهای نخی ـ نماتودها

ریخت شناسی و فیزیولوژی

چرخه ی زندگی

سستودا

ریخت شناسی

فیزیولوژی

چرخه ی زندگی

بیماریزایی

ترماتودا

ریخت شناسی

چرخه زندگی

آسیب شناسی


مطالب مرتبط

در طبقه‌بندی جانوران که در آغاز قرن نوزدهم انجام گرفت، تمام جانورانی که دارای بدنی دراز و فاقد ضمائم واضح بودند به کرم موسوم شدند. کرم‌ها به یونانی و به لاتین ورم نام دارند. این جانوران بر خلاف سایر بی مهرگان یک انتهای قدامی یا سر که دارای اندام‌های حسی است و به قصد روبروشدن با محیط بطرف جلو حرکت می‌کند و یک انتهای خلفی یا دم دارند. کرم‌ها تقارن دوجانبی دارند.

صدها هزار نوع کرم وجود دارد که حدوداً ۲۷۰۰ نوع آن کرم خاکی هستند. بسیار از گونه‌های دریایی و آب شیرین نیز که معمولاً توسط زیست شناسان دیده می‌شوند نیز در زمره کرم‌ها قرار دارند. شفیره و لارو حشرات نیز در گویش رایج کرم خوانده می‌شوند.

کرم‌ها از لحاظ زندگی دو دسته کلی دارند: ۱- آزادزی و ۲- پارازیتها (انگل) کرم‌های آزادزی می‌توانند مواد را جذب و مصرف کنند. کرم‌های پارازیت زندگی آزاد ندارند و حیات آن‌ها وابسته به موجودات میزبان است.

۱. کرم‌های پهن: پست‌ترین کرم‌ها، کرم‌های پهن یا پلات هلمنت‌ها می‌باشند که بدن‌های نازک و نرم دارند. عده کمی از آن‌ها آزادند و بیشتر آن‌ها به حالت انگل هستند. این کرم‌ها از ۳ رده تورکیان، بادکشداران، و نواریان تشکیل شده‌اند مانند کرم کپلک گوسفند و کرم کدو.

کرم‌های لوله‌ای: بدن آن‌ها بدون تقسیم است. دارای بدنی باریک و استوانه‌ای، همراه با کوتیکول مقاوم و یک لوله هاضمه کامل و دایمی می‌باشند. این جانوران در میان جانوران پریاخته از حیث تعداد بعد از حشرات شاید مقام دوم را داشته باشند. جنس‌های نر و ماده آن‌ها معمولاً از هم جدا می‌باشند و جنس نر کوچک‌تر از ماده است. نمونه بارز کرم‌های لوله‌ای، کرم آسکاریس می‌باشد.

کرمهای حلقوی: بدن آن‌ها مرکب از بسیاری قطعات حلقه‌ای شکل، همانند یا قطعه می‌باشد. داشتن قطعات مشابه، معمولاً هم در شکل خارجی و هم در ساختمان داخلی از قبیل عضلات، اعصاب و اندام‌های گردش خون، وازنش و تولید مثل نمایان است. کرم‌های حلقوی شامل رده کم تاران، رده پرتاران و رده زالوها می‌باشد.

جهت مشاهده سایر مطالب مرتبط با پزشکی کلیک کنید.

print
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

 برچسب ها: