پاورپوینت آماده مدیریت هیجان ها و کنترل خشم


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۲۵ بهمن ۱۴۰۰
نوع فایل
پاورپوینت آماده
حجم فایل
1 مگابایت
تعداد صفحات
44 صفحه
دسته بندی
تعداد بازدید
759 بازدید
۱۲,۰۰۰ تومان

پاورپوینت آماده مدیریت هیجان ها و کنترل خشم

پاورپوینت آماده مدیریت هیجان ها و کنترل خشم

هیجان چیست؟

مهم ترین هیجان هایی که نیاز به مدیریت دارند

ضرورت مدیریت هیجانها 

مزایای مدیریت هیجان ها

رویکردهای اساسی در مدیریت هیجانها 

مدیریت شناختی هیجان

مدیریت رفتاری هیجان

اضطراب

برخی از راهکارهای شناختی و رفتاری مدیریت اضطرا

مدیریت افسردگی

روشهای مدیریت افسردگی

مدیریت خشم

فرایند شکل گیری خشم

عوامل محیطی 

عوامل هیجانی 

عوامل جسمانی 

نگرش و تفکر فرد

سبکهای برخورد با عوامل خشم برانگیز


مطالب مرتبط

کنترل خشم همیشه مسئله ای حساس بوده است که بسیاری از انسان ها در طول زندگی قادر به انجام آن نیستند. اما باید بگوییم خشم و عصبانیت را به راحتی و با ساده ترین تکنیک ها می توان کنترل نمود. می تواند با انجام چند کار ساده، خشم را از خود دور کرده و به آرامش رسید. در این مقاله از وبسایت اسنپ دکتر به مهم ترین تکنیک های کنترل خشم اشاره کردیم:

تکنیک های رایگان کنترل خشم و عصبانیت

خشونت و عصبانیت در چه افرادی بیشتر ظاهر می شود؟ آیا راهکاری برای کنترل خشم وجود دارد؟ چه روش هایی می تواند در کمترین زمان ممکن عصبانیت را در انسان کاهش دهد؟ پیش از پاسخ دهی به این سوالات، فقط کمی زمان در اختیار ما بگذارید.

همه انسان ها بر روی کره زمین، بسته به دلایل مختلفی ممکن است با حس عصبانیت مواجه شوند. نمی توانیم بگوییم در این دنیا هیچ انسانی هرگز عصبانیت و خشم را احساس نکرده است. برخی به دلیل مشکلاتی که در محیط کار با ان مواجه می شوند، برخی دیگر به دلیل مشکلات خانوادگی و … با این حس مواجه می شوند.

اما باید بگوییم این حس قابل کنترل است، و به راحتی می توان آن را برطرف کرد. کنترل خشم می تواند انسان را پیش از انجام کار، یا حرفی که ممکن است برای او پشیمانی به همراه داشته باشد، بازدارد. با فراگیری راهکارهایی که به کنترل خشم کمک می کند، استراتژی ویژه ای را در زمان عصبانیت در نظر داشته باشید و به کار ببرید.

هیچ انسانی نمی تواند پرخاشگری، عصبانیت گاه و بی گاه، خشم، و طغیان رفتاری شخص دیگری را تحمل کند. پس برای آنکه در نگاه دیگران فردی خشمگین و عصبی دیده نشوید، روش های کنترل عصبانیت را فرا گیرد.

ساده ترین راهکارها برای کنترل خشم کدامند؟

روش ها و راهکارهای بسیاری وجود دارد که میتواند به کنترل عصبانیت و خشم در انسان کمک کند. از میان ساده ترین و بهترین راهکارها باید به موارد زیر اشاره نماییم:

۱. پیاده روی کردن را فراموش نکنید

انجام تمرینات ورزشی ساده که شاید کمتر به آنها توجه نماییم، می تواند یکی از بهترین راهکارهای کنترل خشم به شمار رود. مثلا پیاده روی. راه رفتن آرام می تواند عصبانیت را کاهش داده و اعصاب را آرام کند. در کنار آن دوچرخه سواری، یا بازی گلف نیز می تواند بدن شما را به آرامش برساند.

۲. اعداد را به صورت معکوس بشمارید

آیا برای یک بار امتحان کرده اید که وقتی اعداد را به صورت معکوس می شمارید، تا چه میزان قدرت تمرکز در شما افزایش می یابد؟ حال تصوری کنید عصبانی هستید و قصد دارید خشم خود را کنترل کنید، از ۱۰۰ شروع کنید و به صورت معکوس بشمارید.

مدت زمان کوتاهی طول می کشد تا تنفس شما به ریتم نرمال بازگشته و ضربان قلب شما آرام می شود. با این روش ساده کنترل خشم عصبانیت را از خود دور خواهید کرد.

۳. به آهنگ مورد علاقه خود گوش دهید

موسیقی غذای روح شما است. پس هر زمان روح شما سرکش و نا آرام می شود، باید روشی برای آرام کردن آن انتخاب کنید. بهترین روش کنترل خشم برای افرادی که در عصبانیت پرخاشگر می شوند، گوش سپردن به موسیقی مورد علاقه شان است.

جهت مشاهده سایر مطالب مرتبط با روانشناسی کلیک کنید.

print
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

 برچسب ها: