پاورپوینت آماده محیط pcb


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۳ اسفند ۱۴۰۰
نوع فایل
پاورپوینت آماده
حجم فایل
5
تعداد صفحات
126 صفحه
تعداد بازدید
733 بازدید
۱۲,۰۰۰ تومان

پاورپوینت آماده محیط pcb

پاورپوینت آماده محیط pcb

مزیتهای مدارهای چاپی به جای مدارهای سیم کشی 

آشنایی با محیط ares

متصل‌ کننده‌

المانهای گسسته

عناصر مجتمع(پکیج ic ها)

عناصر متفرقه

پکیج ها از لحاظ نوع نیز به به دو دسته تقسیم بندی می شوند

انتخاب پکیج مقاومت

لیست قطعات

کشیدن تراکها

روش دوم در طراحی pcb


مطالب مرتبط

بُرد مدار چاپی یا برد الکترونیکی[۱] (به انگلیسیPrinted Circuit Board (PCB)) شامل مجموعه‌ای از مدارهای الکتریکی بوده و می‌تواند یک طرفه(یک لایه مس)، دو طرفه(دو لایه مس) یا حتی چند لایه و به رنگ های سبز نارنجی و آبی مختلف باشد؛ به‌طوری‌که قطعات الکترونیکی مانند مقاومت، خازن، آی سی و … بر روی آن مونتاژ شده و جهت استفاده در تجهیزات الکترونیکی بکار می‌رود. ماده خام تشکیل دهنده این بردها از متریال‌های مختلفی مانند فایبر، راجرز، تفلون، فلکسی بل و … ساخته شده و با ضخامت‌های ۰٫۲ تا ۳٫۲ میلی‌متر عرضه می‌گردند. استاندارد جهانی تولید بردهای مدار چاپی بر اساس استاندارد UL وIPC بوده و جهت طراحی این بردها عموماً از نرم‌افزار Protel و Altium Designer استفاده می‌گردد.

برد مدار چاپی نبایستی با فیبر[۲] اشتباه گرفته شود.

بُردهای مدار چاپی در همهٔ محصولات الکترونیکی حتی ساده‌ترین آن‌ها استفاده می‌شود. دیگر موارد بُرد مدار چاپی شامل سیم بسته‌بندی و ساخت و ساز نقطه به نقطه می‌باشد. بُرد مدار چاپی نیازمند طراحی‌های اضافی برای ترتیب مدار دارد، اما ساخت و مونتاژ می‌تواند به صورت خودکار باشد. ساخت مدارهایی با بُرد مدار چاپی نسبت به دیگر روش‌های سیم‌کشی به عنوان اجزاء نصب شده و سیم‌کشی با یک بخش واحد، ارزان‌تر و سریع تر است. علاوه بر این، خطاهای سیم‌کشی اپراتور هم حذف می‌شوند.

هنگامی که بُرد تنها دارای اتصالات مسی است و هیچ اجزای تعبیه شده دیگری ندارد، آن را بُرد چاپ سیم‌کشی (PWB) یا بُرد سیم‌کشی حک شده می‌نامند. اگر چه دقیق تر، واژه بُرد چاپ سیم‌کشی کمتر استفاده می‌شود. بُرد مدار چاپی همراه با قطعات الکترونیکی است که مونتاژ مدار چاپی (PCA)و یا مونتاژ بُرد مدار چاپی (PCBA)نامیده می‌شود. واژه استفاده شده IPC برای بُردهای مونتاژ شده، مونتاژ کارت مدار (CCA) می‌باشد، که مربوط به بُرد پشت‌های مونتاژ شده آن است. بُرد مدار چاپی واژه‌ای است که به‌طور غیررسمی برای هر دو بُرد خالی و مونتاژ شده‌استفاده می‌شود.

جهت مشاهده سایر مطالب مرتبط با مهندسی برق کلیک کنید.

print
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

 برچسب ها: