پاورپوینت آماده محیط شماتیک پروتئوس


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۲ اسفند ۱۴۰۰
نوع فایل
پاورپوینت آماده
حجم فایل
2 مگابایت
تعداد صفحات
28 صفحه
تعداد بازدید
838 بازدید
۱۰,۰۰۰ تومان

پاورپوینت آماده محیط شماتیک پروتئوس

پاورپوینت آماده محیط شماتیک پروتئوس

آشنایی با محیط نرم افزار

اضافه کردن منابع مناسب به عنوان تحریک مدار

تعریف نقطه هایی که باید شکل موج آنها ترسیم شود(پروب ها)

دستگاههای اندازه گیری در پروتئوس

Logic Analyser

COUNTER TIMER

VIRTUAL TERMINAL

SPI , I2C DEBUGGER

Pattern generator

 signal generator

روشهای کم کردن حجم سیم کشی


مطالب مرتبط

پروتئوس (به انگلیسیproteus) نرم‌افزاری برای شبیه‌سازی ریزپردازنده‌ها، ایجاد طرح‌واره (Schematic) و طراحی تختهٔ مدار چاپی است. این نرم‌افزار توسط لب‌سنتر الکترونیکز (به انگلیسیLabcenter Electronics) گسترش می‌یابد. آخرین نسخه از این نرم‌افزار نسخه ۸.۹ آن است که در سال ۲۰۱۹ رونمایی شد.

نرم‌افزار از دو بخش اصلی Schematic Capture و PCB Layout تشکیل شده‌است. Schematic Capture طراحی طرح‌واره (Schematic) و شبیه سازی مدارات آنالوگ، منطقی و ریزکنترل‌گرها را عهده‌دار است که قابلیت برنامه‌دهی و برنامه‌نویسی را نیز داراست، کتابخانه Schematic Capture، طیف وسیعی از ریزکنترل‌گر را شامل بوده و محبوبیت اصلی پروتئوس به علت قابلیت اطمینان و دقت Schematic Capture است. PCB Layout امکان طراحی تختهٔ مدار چاپی از طریق یا بدون ورود شماتیک (از محیط Schematic Capture) را به کاربر می‌دهد. PCB Layout نسبت به آلتیوم کتابخانه و قابلیت‌های کمتری داراست و ضعف اصلی این نرم‌افزار نسبت به رقبا است.

این نرم‌افزار از نظر قدرت، آسانی و انعطاف‌پذیری به‌ویژه برای مبتدی‌ها و نسبت به نرم‌افزارهای دیگر، بسیار مورد توجه قرار گرفته‌است.

در نسخه‌های جدید این نرم‌افزار امکان شبیه‌سازی ریزکنترل‌گرهای ARM، افزودن کتابخانه‌های شبیه‌سازی بعضی از خانواده‌های آردوینو مانند (Arduino UNO)، (Arduino MINI)، (Arduino MEGA)،(Arduino Mini) و حسگرهای کاربردی از جمله آلتراسونیک، جی پی اس، پی آی آر و مدارهای جانبی (ارتباط سریال/USART)، آنالوگ، I2C، بلوتوث و … را در خود جای داده است، از ویژگی های بارز این نرم افزار می‌باشد. در کتابخانه این نرم افزار قطعاتی وجود دارد که صرفاً برای طراحی طرح‌واره (Schematic) استفاده می‌شود، در بعضی موارد کم هم شاهد نبود طرح مدار چاپی برای قطعات می‌باشیم که باید مورد توجه قرار گیرد .

جهت مشاهده سایر مطالب مرتبط با مهندسی برق کلیک کنید.

print
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

 برچسب ها: