پاورپوینت آماده مثبت‌اندیشی منطقی


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۵ بهمن ۱۳۹۹
نوع فایل
پاورپوبنت اماده
حجم فایل
2335کیلوبایت
تعداد صفحات
10 صفحه
دسته بندی
تعداد بازدید
1740 بازدید
۳,۰۰۰ تومان

پاورپوینت آماده مثبت‌اندیشی منطقی

پاورپوینت آماده مثبت‌اندیشی منطقی

مقدمه

نحوه استفاده از ابزار

 هوشیاری فکری

تفکر منطقی

مثبت اندیشی و جستجوی فرصت ها

ابزارهای مرتبط با مثبت‌اندیشی منطقی

مزایا

معایب

 کاربرد ها

منابع مورد نیاز


مطالب مرتبط

پاورپوینت آماده مثبت‌اندیشی منطقی

تفکر منطقی و مثبت اندیشی

شما زمانی که از آینده بترسید، به‌خاطر خطاها از خودتان انتقاد کنید، به توانایی‌هایتان شک کنید یا انتظار شکست داشته باشید، منفی فکر می‌کنید. تفکر منفی به اعتمادبه‌نفس شما صدمه می‌زند، عملکرد شما را تضعیف و مهارت‌های ذهنی شما را از بین می‌برد.مشکل اصلی این است که افکار منفی به ادراک ما آسیب‌ می‌زنند و بدون اینکه ما متوجه شویم از ذهن خارج می‌شوند. از آنجا که ما افکار منفی را به چالش نمی‌کشیم، نادرست بودن آنها دور از ذهن نیست. با این حال، اگر آنها را به چالش بکشید، از اثر مخربشان جلوگیری می‌کنید.

آگاهی از افکار فرآیندی است که به‌واسطه‌ آن، افکارتان را بررسی می‌کنید و از چیزهایی که به ذهن‌تان خطور می‌کنند، آگاه می‌شوید.یک راه برای کسب آگاهی بیشتر از افکارتان این است که هنگام فکر کردن به موقعیتی استرس‌زا، به جریان سیال ذهن خود توجه کنید. هیچ فکری را سرکوب نکنید؛ بلکه بگذارید آن فکر به ذهن‌تان خطور کند و در صورت امکان، روی برگه‌ای بنویسید.

راهکار دیگر، نوشتن استرس در یک دفتر خاطرات استرس است. روند کار به این صورت است که شما برای یک یا دوهفته، تمام اتفاقات ناخوشایندی را که منجر به استرس شما شده‌اند، یادداشت می‌کنید. این فرایند افکار منفی، نگرانی‌ها و همچنین خاطرات و موقعیت‌های تلخ و ناخوشایندی را که شما آنها را منفی قلمداد می‌کنید، شامل می‌شود.پس از ثبت افکار منفی‌تان برای مدت‌زمان منطقی، به‌سرعت شاهد الگوهایی در تفکرات منفی خود خواهید بود.

گام بعدی در پرداختن به افکار منفی، به چالش کشیدن آن افکار منفی است که با استفاده از تکنیک آگاهی از افکار، آنها را شناسایی کرده‌اید. به هر فکری که در دفتر ثبت کرده‌اید، بیندیشید و آن را به طور منطقی به چالش بکشید. از خودتان بپرسید که آیا این فکر منطقی است؟به عنوان مثال، شاید متوجه شوید که در این مدت، اغلب، افکار منفی زیر را در سر داشته‌اید: احساس بی‌کفایتی؛نگرانی از خوب نبودن عملکرد کاری‌تان‌؛ نگرانی از واکنش دیگران نسبت به کارتان.برای شروع می‌توانید با روش‌های زیر، این افکار منفی را به چالش بکشید:

جهت مشاهده سایر مطالب مرتبط با روانشناسی اینجا کلیک کنید.

print
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

 برچسب ها: