پاورپوینت آماده حفاظت صنعتی


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۲۶ اسفند ۱۴۰۰
نوع فایل
پاورپوینت آماده
حجم فایل
5 مگابایت
تعداد صفحات
283 صفحه
دسته بندی
تعداد بازدید
548 بازدید
۱۲,۰۰۰ تومان

پاورپوینت آماده حفاظت صنعتی

پاورپوینت آماده حفاظت صنعتی

تاریخچه ایمنی، حفاظت و بهداشت کار

آشنایی با سازمان بین المللی کار

تعریف حادثه ناشی از کار

حوادث ناشی از کار

علل و عوامل دخیل در حوادث ناشی از کار

تقسیم بندی علل بروز حوادث

نظریه های مرتبط با حادثه

مدلهای مرتبط با حوادث

طبقه بندی آتش

چند نکته در باب خاموش کننده‌ها

حریق‌های الکتریکی

 ایمنی و حفاظت در مقابل برق

بیماریهای ناشی از عوامل زیست شناختی محیط کار

عوامل زیست شناختی زیان‌آور در محیط کار

ایمنی مواد خطرناک

بهسازی محیط کار

گروههای خاص در صنعت


مطالب مرتبط

اچ اس ئی (HSE) از سه کلمه بهداشت Health، ایمنی Safety و محیط زیست Environment تشکیل شده‌است. این سیستم مدیریتی که هدفش شناسایی و کنترل ریسکهای بهداشت جسمانی، بهداشت روانی، ایمنی و محیط زیست است، از رشته‌های مختلفی از قبیل بهداشت حرفه ای، روانشناسی صنعتی و سازمانی، ایمنی صنعتی و محیط زیست تشکیل شده، که کارشناسان این رشته‌ها در کنار یکدیگر و تعامل باهم این سیستم مدیریتی را بر اساس اهداف کلان شرکت، کارخانه، سازمان و هر نهادی به‌طور بهبود مستمر فرآیندهای شغلی به پیش می‌برند.

حرکت بسوی یکپارچه‌سازی نظام‌های مدیریتی باعث بوجود آمدن مجموعه استانداردهای ISO گردید. پس از موفقیت مجموعه ۹۰۰۰ ISO سازمان جهانی استانداردسازی بران شد تا در زمینه محیط زیست و ایمنی نیز استانداردی تهیه نماید.

سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت کار بر اساس استاندارد ISO45001:2018 با رویکرد ایمنی و بهداشت شغلی در جهت بهبود شرایط محیط‌های کاری و پیشگیری از بیماری‌های شغلی و حوادث ایجاد شده‌است. همچنین سیستم مدیریت زیست‌محیطی بر اساس استاندارد ISO14001:2015 با رویکرد محیط زیست، سعی در حفظ و جلوگیری از آسیب به محیط زیست دارد. هر دو این استانداردها در بسیاری از سازمان‌های ایرانی پیاده‌سازی و مستقر شده‌اند و با اجرای این دو استاندارد می‌توان مسائل HSE یک سازمان را به خوبی مدیریت و به سمت بهبود مستمر هدایت نمود.

طرح‌ریزی و داشتن برنامه‌ای مشخص و از پیش تدوین شده از شرطهای ISO می‌باشد و مدیریت HSE را در شناسایی راه درست یاری می‌نماید. داشتن خط مشی زیست‌محیطی و ایمنی برای یک مجموعه افقهای دید را روشن می‌نماید و استقرار چرخه PDCA (طرح‌ریزی – انجام – بررسی – اقدام و بازنگری) باعث پویایی مجموعه و بهبود مستمر خواهد شد.

شناخت جنبه‌های مختلف کار از نظر HSE و حرکت به سوی بهبود مستمر از اهداف استاندارد کردن روش‌های اجرایی است. بعد از شناخت مجموعه و بررسی تحلیلی وضعیت موجود مدیریت باید سرسپردگی و تعهد خود را اثبات نماید و این اولین قدم در استقرار سیستم است؛ که بوجود آورنده خط مشی مجموعه‌است؛ و افق دید را مشخص می‌نماید. در مرحله طرح‌ریزی و مدون کردن فرایندها باید دقت شود و شاخصها که از مهمترین فرایند است به خوبی تشخیص داده شود که معیار درستی برای ارزیابی صحیح فرایند بوجود آورد.

جهت مشاهده سایر مطالب مرتبط با بهداشت کلیک کنید.

print
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.