پاورپوینت آماده بیماری های شغلی و اداری


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۲۷ بهمن ۱۴۰۰
نوع فایل
پاورپوینت آماده
حجم فایل
8 مگابایت
تعداد صفحات
137 صفحه
تعداد بازدید
320 بازدید
۱۲,۰۰۰ تومان

پاورپوینت آماده بیماری های شغلی و اداری

پاورپوینت آماده بیماری های شغلی و اداری

لازمه مدیریت استرس

تعریف استرس ؟

علت استرس ؟

چرا و چگونه استرس بر ما اثر می گذارد؟

علائم و نشانه های استرس چیست ؟

در برخورد با استرس وظیفه ما چیست ؟

دلیل اصلی مرگ و میر بر اثر استرس عبارتند از:

بیماری قلبی

سرطان

تصادف

سیروز کبدی

خودکشی 

مشکلات حنجره


مطالب مرتبط

آسیب شغلی (انگلیسیOccupational injury) به معنی صدمات بدنی ناشی از کار است. اندام‌هایی از بدن که بیشتر در معرض آسیب شغلی هستند، عبارتند از ستون فقرات، دست‌ها، سر، شش‌ها، چشم‌ها، استخوان‌بندی، و پوست. آسیب‌های شغلی می‌توانند در اثر خطرات شغلی ناشی از کار (فیزیکی، مواد شیمیایی، زیست‌شناسی، یا روان‌شناختی)، از قبیل دما، نویز، گزش حشرات یا گاز گرفتن حیوان، انتقال بیماری از طریق خون، هواپخش، مواد شیمیایی خطرناک، پرتو، و فرسودگی شغلی ایجاد گردد. در حالیکه روش‌های پیشگیری قابل استفاده هستند، هنوز صدمات زیادی به علت ارگونومی ضعیف، جابجایی دستی بارهای سنگین، استفاده نادرست از تجهیزات، خطرات عمومی و آموزش ایمنی ناقص، وجود دارد.[۱]

برآورد شده‌است که در سراسر جهان سالانه بیش از ۳۵۰٬۰۰۰ مرگ و میر در محل کار و بیش از ۲۷۰ میلیون آسیب در محل کار وجود دارد.[۲] در سال ۲۰۰۰ حدود ۲٫۹ میلیارد کارگر در سراسر جهان وجود داشت. آسیب‌های شغلی منجر به از دست دادن ۳٫۵ سال زندگی سالم برای هر ۱۰۰۰ کارگر می‌شود. ۳۰۰۰ از آسیب‌های شغلی منجر به مرگ و میر شد.

شایعترین مشاغل مرتبط با این خطرات در سراسر جهان بسته به صنایع عمده در یک کشور خاص متفاوت می‌باشند. در کل، خطرناک‌ترین مشاغل در کشاورزی، ماهیگیری، و جنگلداری می‌باشد. در کشورهای توسعه یافته تر، شغل ساخت و ساز و تولید با افزایش میزان آسیب‌های ستون فقرات، دست و مچ دست مرتبط می‌باشد.

در ایالات متحده در سال ۲۰۱۲، ۴۳۸۳ کارمند در اثر آسیب‌های شغلی جان باخته‌اند، که ۹۲ درصد آن‌ها مردان بوده، و حدود ۳ میلیون آسیب و بیماری‌های غیرکشنده گزارش شده‌است که هزینه‌های کسب و کار از دست دادن جمعی از ۱۹۸٫۲ میلیارد دلار و ۶۰ میلیون روز کاری می‌باشد. در سال ۲۰۰۷، ۵۴۸۸ نفر از کارکنان در اثر آسیب‌های شغلی جان باختند، ۹۲٪ آن‌ها مرد و ۴۹٬۰۰۰ نفر از آسیب‌های مربوط به کار جان خود را از دست دادند. NIOSH برآورد می‌کند که ۴ میلیون کارگر در ایالات متحده در سال ۲۰۰۷ از آسیب‌ها یا بیماری‌های ناشی از کار غیرقابل تحمل رنج می‌برد.

طبق داده‌های مؤسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی (NIOSH) و اداره آمار کار (BLS)، روزانه در ایالات متحده، به‌طور متوسط ۱۵ کارمند در اثر آسیب جراحتی جان خود را از دست می‌دهند و به‌علاوه اینکه ۲۰۰ کارگر در بیمارستان بستری می‌شوند.

در یک مطالعه در ایالت واشینگتن، کارکنان مجروح به مدت ۱۴ سال به منظور تعیین اثرات درازمدت آسیب‌های کار بر اشتغال پیگیری شدند. آسیب‌های کار به‌طور متوسط ۱/۰۶ سال بهره‌وری از دست رفته برای هر کدام از ۳۱۵۸۸ ادعاهای مجاز را در پی داشت.

جهت مشاهده سایر مطالب مرتبط با بیماری ها کلیک کنید.

print
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

 برچسب ها: