نماد سایت مقاله کده

پاورپوینت نظریه های تدریس یادگیری

پاورپوینت نظریه های تدریس یادگیری

پاورپوینت نظریه های تدریس یادگیری

پاورپوینت نظریه های تدریس یادگیری

پاورپوینت نظریه های تدریس یادگیری

 

نظریه های رفتاری

نظریه های کارکردگرایی

ثرندایک

قوانین و نظریات ثرندایک

۳ قانون مهم یادگیری

یادگیری از ره کوشش و خطا

قانون پاداش

قانون  تنبیه

اصل ایجاز

شرطی سازی وسیله ای

نظریه عناصر همانند

گسترش اثر

کاربرد نظریات ثرندایک  در کلاس

روش آموزش

اسکینر

قوانین و نظریات اسکینر

تقویت و تنبیه

اصل خاموشی رفتار کنشگر

بازگشت خودبخودی

اصل پریماک

روش آموزش برنامه ای اسکینر

تقویت تفکیکی

تقویت کننده ثانوی

کلارک  لئونارد هال

قوانین و نظریات کلارک  لئونارد هال

 


 

در طول بیست سال اخیر، در زمینهٔ تدریس، نظریه‌هاى قابل توجهى طرح و ارائه شده است که تعداد زیادى از آنها بتازگى توسط گانیه (Gagne) و دیک (Dick) (۱۹۸۴) مورد بررسى و تجدیدنظر قرار گرفته‌اند. با توجه به تمامى این نظریه‌ها مى‌توان گفت که تاکنون نظریه‌پردازان موفق به ارائه یک نظریه تدریس هماهنگ و واحد نشده‌اند.
از جملهٔ این نظریه‌ها مى‌توان به نظریه تنیسون (Tennyson) (۱۹۸۰)درباره مفهوم تدریس، نظریه اسکاندورا (Scandura) (۱۹۷۷) درباره نظریهٔ ساخت تدریس و نظریهٔ لاندا (Landa)(۱۹۷۶) و برخى افراد دیگر دربارهٔ چگونگى تدریس و نظریهٔ کیس (Case)(۱۹۷۸) که براى تدریس کودکان پیش‌دبستانى و کودکستان کاربرد دارد، اشاره کرد.

 

 

 

print
خروج از نسخه موبایل