نماد سایت مقاله کده

پاورپوینت تحول در سازمانها

پاورپوینت

پاورپوینت تحول در سازمانها

پاورپوینت تحول در سازمانها

حل مسأله

محور اول

محور دوم

محور سوم

محور چهارم

کارآفرین کیست؟

 فرآیند چیست؟

سازمان

 تحول سازمان

تعاریف مختلف تحول

ولیزربرگ:

 پیتروی

کفرتیزواوت

 تعریف دیگر تحول سازمانی:

 تحول:

  راهبردهای تحول

۱- بهبود سازمانی چیست؟

چگونه باید سازمان را تغییر داد و متحول کرد؟

روش ساختاری

روش تصمیم گیری گروهی

روش بحث و جمع آوری اطلاعات

 روش گروه « تی »

روش آزمایش

مراحل اساسی تغییر:

 سخن انیشتن:

  مفروضات بنیادی

نظریه ها، متغیرها و مفاهیم اساسی مورد نظر

نکات برجسته راهبرد تغییر در نظریه سازمان

ماهیت روش

 ویژگیهای الگوی مکانیکی- بوروکراتیک

 ویژگیهای الگوی ارگانیک- حرفه ای

 ویژگیهای الگوی کرافت

 ویژگیهای الگوی ترکیبی ارگانیکی- مکانیکی

مقایسه بین عملکردهای الگوها

مقایسه بین ساختار الگوها

مرحله طرح ریزی تحول

شناسایی وضع موجود

جلب مشارکت صاحبنظران

کمی نمودن اهداف برنامه تحول

توانمند سازی گروه طراح

بستر سازی فرهنگی در سطح سازمان

استفاده از بازخور برنامه های قبلی تحول

تبیین اهداف کلان و خرد برنامه تحول

تشکیل گروههای مطالعاتی

مرحله اجرا

آموزش کارگزاران تحول

توانمند سازی کارگزاران تحول

فراگیری مشارکت کارکنان

مرحله ارزیابی

انتشارات بانک جهانی

 عواملی که موجب تغییر می شوند

دلایل مقاومت در مقابل تغییر

پاورپوینت طراحی فرایندها و ساختار سازمانی

پاورپوینت تحول در سازمانها


مطلب مرتبط

بنابر گفته‌ی روزابت موس کانتر، پروفسور مدرسه‌ی کسب و کار در هاروارد، شرکت‌های موفق فرهنگی را به وجود آوردند که همواره درحال تحول هستند. این وضعیت مدیران اجرایی ارشد را با چالش‌های ناآشنایی روبه‌رو کرده است. در تحولات گسترده‌ای که شرکت‌های بزرگ از سر گذرانده‌اند، مدیران اجرایی ارشد و مشاوران آن‌ها بر روی پیدا کردن استراتژی‌ها و تکنیک‌های مناسب تمرکز کرده‌اند. اما برای موفقیت، باید فهم درستی از بخش انسانی مدیریت تحول نیز داشته باشند. مواردی چون تنظیم فرهنگ شرکت، ارزش‌ها، افراد و رفتار‌ها باید در نظر گرفته شوند تا نتایج مورد نظر به دست آیند. برنامه‌ها خودشان به تنهایی نمی‌توانند ارزشی را محقق کنند. ارزش‌ تنها در رفتار‌های جمعی و پایدار کارمندانی که مسئول طراحی، اجرا و زندگی در محیط جدید هستند، محقق می‌شود.

تغییرات ساختاری بلند مدت چهار ویژگی دارند:

ابعاد تحول (تحول همه یا بیشتر سازمان را در برمی‌گیرد)

بزرگی (شامل تغییرات گسترده‌ای در وضع موجود می‌شود)

مدت زمان (این وضع برای ماه‌ها به طول می‌انجامد)

اهمیت استراتژیک

با این وجود شرکت تنها زمانی می‌تواند از تحول سود ببرد که تحول در سطح تک‌تک کارمندان اتفاق افتاده باشد. بسیاری از مدیران اجرایی ارشد، این مسئله را می دانند و نگران آن هستند. اگر از مدیران اجرایی که درگیر تحول هستند، پرسیده شود شب‌ها به چه چیزی فکر می‌کنند، معمولا می‌گویند نگران این هستند که نیروی کار چگونه به تغییرات واکنش نشان می‌دهد، چگونه می‌توانند تیمشان را به کار گروهی وادار کنند و چگونه می‌توانند افرادشان را رهبری کنند. آن‌ها همچنین نگران این هستند که چگونه می‌توانند ارزش‌های خاص شرکت‌ و احساس هویت آن‌ را حفظ کنند و فرهنگی همراه با تعهد و کارایی ایجاد کنند. رهبران تیم‌هایی که نتوانسته‌اند برای بخش انسانی تحول برنامه‌ای داشته باشند، همواره از خود می‌پرسند چرا بهترین برنا‌مه‌های آنها ناکام بوده است.

 

print
خروج از نسخه موبایل