نماد سایت مقاله کده

پاورپوینت آماده اصول جلب حامیان ورزشی

پاورپوینت آماده اصول جلب حامیان ورزشی

پاورپوینت آماده اصول جلب حامیان ورزشی

عوامل رشد وتوسعه صنعت ورزش

صنعت ورزش

بازاریابی ، پایه های حامیان ورزشی

چارچوب اقتضای برنامه استراتژیک بازایابی

حامیان ورزش

مقدمه

عوامل رشد وتوسعه صنعت ورزش

صنعت ورزش

بازاریابی ، پایه های حامیان ورزش

وظایف مدیریت بازاریابی

هشت وضعیت

چارچوب اقتضائی برنامه استراتژیک بازار

حامیان ورزشی


مطالب مرتبط

امروزه حمایت ورزشی یک ابزار اثربخش بازاریابی برای شرکت های تجاری است، که برای صنعت ورزش نیز یک روش کسب درآمد محسوب می شود. هدف تحقیق پیش رو شناسایی عوامل مؤثر برجذب حامیان در ورزش قهرمانی استان خراسان شمالی بود، روش تحقیق آمیخته اکتشافی بود که در مرحله اول ۳۰ نفر از خبرگان ورزش استان به صورت هدفمند و گلوله برفی مورد مصاحبه عمیق قرار گرفتند. با تحلیل تم داده های کیفی ۱۰۰ کد مختلف در ۱۵ تم فرعی و سه تم اصلی تولید شد. برای مرحله کمی پرسشنامه ای ۱۰۰ سؤالی طراحی شد و با تأیید ۷ نفر از خبرگان ورزش استان، روایی آن تأیید شد. جامعه آماری در مرحله کمی کلیه اعضای هیأت های ورزشی، باشگاه ها، شرکت های حامی، ورزشکاران و مربیان زبده، استادان رشته مدیریت ورزشی و رؤسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها به تعداد ۱۴۳ نفر بودند که به صورت تمام شمار جهت نمونه انتخاب شدند، تحلیل عاملی تأییدی مرتبه اول و دوم داده های پرسشنامه نشان داد که شاخص های برازش مدل عوامل مؤثر بر جذب حامیان از توان بالایی برخوردار است و طبق نتایج از ۱۰۰ سؤال اولیه ۶۵ سؤال تأیید شد، سه عامل مؤثر برجذب حامیان ورزشی به ترتیب اهمیت عوامل داخلی (عوامل مدیریتی، منابع مالی، منابع انسانی، سیستم بازاریابی، سیستم اطلاعاتی، تولید یا عملیات حمایتی و تحقیق و توسعه)، عوامل خارجی خرد (مشتریان، رسانه ها، رقبای بالقوه و رقبای غیرمستقیم) و عوامل خارجی کلان (سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فناوری) بودند.

قبل از واگذاری هر امتیازی به حامیان ، برگزار کنندگان مسابقات قیمت محصول ( هر فعالیتی که مرتبط به یک واقعه ورزش است را تعیین و اقدام به تهیه بسته حمایتی نمایند .

جهت مشاهده سایر مطالب مرتبط با ورزش کلیک کنید.

print
خروج از نسخه موبایل