پاورپوینت آشنایی با خلاقیت و نوآوری در کارآفرینی


در حال بارگذاری
۱۹ مرداد ۱۳۹۸
پاورپوینت آماده
4MB
119 صفحه
8 بازدید
۶,۰۰۰ تومان
خرید

پاورپوینت آشنایی با خلاقیت و نوآوری در کارآفرینی

پاورپوینت آشنایی با خلاقیت و نوآوری در کارآفرینی

ضرورت خلاقیت

امروزه رمز بقا خلاقیت است.

نوآور باشید و یا محو شوید

خلاقیت رمز کمال و رسیدن به مقام خلیفه الهی است.

خلاقیت

خاستگاه  خلاقیت

تیپ شناسی خلاقیت

خلاقیت ( سن ، جنس ، تحصیلات و … )

تکنیکهای خلاقیت

تعریف خلاقیت

چهار نوع نوآوری

چهار نوع اصلی نوآوری(حاصل یا نتیجه تلاش نوآوری) وجود دارد:

۱- محصول

۲- فرآیند

۳- بازاریابی

۴- منابع

نوآوری محصول

به محصولات یا خدمات جدید یا ارتقای محصولات یا خدمات قبلی، می انجامد.

خلاقیت و نوآوری

نوآوری فرآیند ایده

به فرآیندهای بهبود یافته در سازمان – برا ی مثال، در

   بخش های عملیات، مدیریت منابع انسانی، امور مالی- منتج می شود

نوآوری بازاریابی

به کارکردهای بازاریابی تبلیغ، قیمت گذاری و توزیع و همچنین دیگر کارکردهای محصول به غیر از توسعه محصول (مانند پسته بندی یا تبلیغات) مربوط می شود.

خلاقیت و نوآوری

توفان فکری مؤثرترین واحتمالاً متداولترین فرآیند گروهی است. این تکنیک بیش از ۶۰ سال پیش به منظور افزایش کمیت و کیفیت ایده های تبلیغاتی طراحی شد. به این دلیل نام آن را یورش یا توفان فکری گذارده اند که مغز و فکر شرکت کنندگان توفانی را در مسئله ایجاد می کرد.

گروه: فرآیند توفان فکری با یک گروه ۶ تا ۱۲ نفره، یک سرپرست و یک منشی سرو کار دارد.

قوانین گروه توفان فکری

تفکر کلاه زرد

به خوش بینی و اتخاذ نگرش مثبت اتخاذ دارد و در جستجوی مزایا و نیز راه‌های موثر واقع شدن ایده‌هاست.

کسی که با کلاه زرد فکر می کند ممکن است بگوید:

((درست است که ارائه سیستم جدید  طول می‌کشد ولی ما را وا می‌دارد تا ایده ها و روشهای کار خویش را دیگر بار بررسی کنیم))

مزایا و معایب تصمیم‌گیری گروهی

پاورپوینت ۱۰۱ روش خلاق در کارافرینی

خلاقیت و نوآوری

۱- فشار برای سازگاری
۲- استیلای یک فرد بر گروه
۳-  صرف زمان زیاد برای تصمیم گیری
۴- صرف زمان بیش از حد برای یک توافق گروهی
۵- مخاطره آمیز‌تر بودن تصمیمات
۶- عملکرد برتر گروه حاصل تلاش یک عضو برتر گروه است.
خلاقیت و نوآوری

توفان مغزی، توفان مغزی معکوس
۱- گروهی مرکب از ۶ تا ۱۲ نفر، یک رهبر و یک منشی، انتخاب کنید.
۲- سرپرست یا رهبر مسئله را برای گروه، ترجیحا قبل از تشکیل جلسه توفان فکری، تعریف می‌کند.
۳- گروه به صورت تعاملی و با رعایت چهار قانون توفان فکری به شرح زیر، راه‌حل‌های خود را برای مسئله پیشنهاد می‌کند:
الف) هیچ قضاوتی در باره هیچ پیشنهادی انجام نمی‌شود.
ب) کلیه نظرات حتی نظرات پوچ و غیر عملی، مورد استقبال قرار می‌گیرند.
ج) کمیت ایده‌ها هدف اصلی است زیرا به کیفیت می‌انجامد.
د) ایده‌ها را می‌توان ترکیب، اصلاح، و انتخاب نمود.
۴- بعد از ۲۵ تا ۳۵ دقیقه، گروه استراحتی می‌کند و سپس بر می‌گردد وایده‌ها را نقد می‌کند.

نگارش فکری

۱- مسئله مشخص می‌شود.
۲- شرکت‌کنندگان در حالی که دور هم نشسته‌اند نظرات خود را برای حل مسئله روی کاغذ می‌نویسند.
۳- بعد از مدت زمانی معین، شرکت‌کنندگان یکی بعد از دیگری نظرات خود را به شخص کنار دست خود در دایره ارائه می‌کنند.
۴- شخصی که نظرات به دست او می‌رسد روی آن کار می‌کند و راه حلهای جدیدی را پرورش می‌دهد و آنها را روی همان کاغذ نوشته و به شخص بعدی می‌سپارد.
۵- سه دور یا بیشتر این ماجرا تکرار می‌شود.
۶- نظرات با صدای بلند خوانده می‌شود، روی وایت‌برد نوشته می‌شود، یا به هر روش دیگری مورد بحث و ارزیابی قرار می‌گیرد.

print
۰/۵ ( ۰ نظر )
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.